Tania Pfeiffer, de Winall Solutions, ens parla de la transició digital del comerç local

Abans de l’impacte en l’economia de la crisi provocada pel Covid19, el comerç local ja tenia indicis que havia d’orientar els seus esforços en una transició cap a plataformes de negoci digitals. El canvi es produeix en els hàbits de consum. El consumidor ha canviat, en un mateix moment compara físicament i virtualment ofertes i compara productes. El comerç local, si ja havia d’afrontar aquest canvi imparable, en aquests temps de restriccions de mobilitat i de contacte social, encara ho ha de fer amb molta més raó. El comerciant ha de buscar en les noves tecnologies una nova eina que li sumi competitivitat i agilitat. Però l’alt contingut tècnic, requereix assessorament especialitzat. Existeixen empreses que acompanyen al comerciant local, a no quedar-se enrere en aquesta transició digital. Parlem amb Tania Pfeiffer, de Winall Solutions, una empresa de Vilanova i la Geltrú, sobre aquest tema.

“El comerç local guanyarà, si reforça la seva capacitat digital, sense contacte humà, accessible tots els dies, hores i sense cues”
Tania Pfeiffer

Què és el comerç electrònic?

És el procés de venda de productes per mitjans electrònics com les aplicacions mòbils i els websites, s’executa a través de telèfons intel·ligents o ordinadors. El pagament sol realitzar-se online per transacció electrònica.

En la situació actual i també en condicions normals, per què és important accedir a un mercat electrònic?

El lema actual en boca de molts experts en e-commerce és: digitalitzar-se o morir.
Des de fa anys es parla de transformació digital com a oportunitat per a augmentar vendes dels negocis, millorar la seva notorietat, comunicar de manera eficaç i fidelizar als seus clients, però molts han arribat avui sense els deures fets. Potser perquè la seva clientela és local o pensen que la inversió en l’obertura d’una canal online serà massa gran. La veritat és que no ho és respecte als guanys que aporta. La “nova normalitat” ens obligarà a respectar un distanciament social, portar màscares, acudir a negocis amb cites prèvies, la qual cosa ens portarà a fer cua per a comprar i els negocis podran atendre menys clients. Els comerços guanyaran si reforcen la seva capacitat digital sense contacte humà, accessible 24h/24 i 7días/7 i sense cua.

Qualsevol tipus de comerç de proximitat pot accedir a l’e-*commerce?

Sí, la nostra tecnologia permet realitzar aplicacions mòbils per a qualsevol tipus de negoci. Les funcionalitats són infinites: gestor de reserva, catàleg de productes, informació sobre esdeveniments, connexió amb xarxes socials, targetes de fidelització, etc.
Una aplicació mòbil és sinònim de proximitat, permet mantenir el contacte amb la seva comunitat a través dels missatges push segmentats que consisteixen a enviar missatges personalitzats en el moment més oportú. El xat online i accés a les xarxes socials són altres funcionalitats possibles i efectives per a millorar la comunicació amb els seus clients. El comerç de proximitat es dirigeix a una clientela que es troba en una zona pròxima. L’e-commerce li permetrà vendre a nivell nacional o traspassant les fronteres si ho desitja.

Quines adaptacions ha de fer aquest comerç per a desenvolupar el comerç electrònic?

Són molt poques i senzilles. Ha de disposar de material gràfic com a logotip (també oferim aquest servei), fotos de productes, vídeos, etc. Si vol integrar la funció de pagament online necessitarà un TPV i contractar un servei de lliurament a domicili, si encara no el té. Una altra dels grans avantatges de l’e-commerce és que permet ampliar el seu catàleg per exemple realitzant acords amb fabricants.

El sistema de comerç electrònic s’aplica en qualsevol mena de producte? Si és fresc, per exemple, es tracta igual?

Sí, es pot aplicar a qualsevol mena de producte. Hem desenvolupat una aplicació per a una peixateria: els seus clients realitzen les comandes des de la seva casa, visualitzant els productes des del seu telèfon intel·ligent. Eviten cues i realitzen pagaments amb la màxima seguretat. El lliurament es realitza a domicili de manera segura. Són grans els avantatges tant per als clients com per als propietaris del negoci.

Quin perfil té la vostra empresa i que ofereix?

Som una empresa de Vilanova i la Geltrú, creem identitat visual, aplicacions mòbils, websites i solucions de màrqueting digital. Oferim la nostra creativitat i tecnologia als comerços de proximitat que desitgen obrir un canal online. Els aconsellem sobre l’eina més adequada per al seu negoci i els ajudem en el seu posicionament i comunicació online. Disposem d’una plataforma amb la qual creem aplicacions mòbils personalitzades amb infinites funcionalitats possibles el que ens permet proposar als nostres clients pressuposats a l’abast de qualsevol negoci i un temps de lliurament de poques setmanes.

Oferiu formació als comerços en aquest àmbit?

Acompanyem i aconsellem als nostres clients en la seva transformació digital. Els proposem tutorials i pròximament vídeos perquè puguin actualitzar ells mateixos el contingut de la seva app cada vegada que el necessiten. També els oferim solucions de mòbil màrqueting per a donar a conèixer la seva aplicació.


Winall Solutions
C/ de Ca l’Escoda, 12
08800 Vilanova i la Geltrú

Tel . 93 810 02 70
Correu-e: info@winallsolutions.com
winallsolutions.com