Sitges confia en la solvència de la seva marca per mantenir i atraure el turisme de proximitat

  • La Regidoria de Turisme ha realitzat diferents accions promocionals dels actius no només turístics sinó també de seguretat, solidaritat i sostenibilitat
  • L’alcaldessa de Sitges veu el sector fort, amb dinamisme, inventiva i amb capacitat d’adaptar-se a qualsevol situació

Malgrat la incertesa del moment a causa de la crisi de la Covid19, Sitges afronta la temporada turística amb la sensació d’haver fet bé la tasca de promoció per mantenir i atraure turisme. La regidoria de Turisme i els establiments turístics esperen que la marca Sitges funcioni com un actiu per atraure principalment pel el turisme de proximitat.

L’alcaldessa de Sitges i regidora de Turisme, Aurora Carbonell, ha iniciat un cicle de trobades amb el sector econòmic de la vila amb l’objectiu de copsar de primera mà les necessitats dels diferents establiments després de la pandèmia i escoltar-ne les inquietuds en el context de la desescalada. Els establiments de restauració i comerços que han obert abans del final de l’estat d’alarma, han mostrat un alleugeriment dels temors pel restabliment de la mobilitat, per la seva dependència del públic forà, en gran manera.

En canvi, els establiments d’hostaleria han mostrat més preocupació, sobretot perquè fins ara les fronteres havien estat tancades. Fins a la vigília de Sant Joan no havien tingut reserves. Tot i així, estimen una ocupació del 30%. Però el pitjor panorama és pel turisme de reunions i congressos que temen un any en blanc. “En resum, el sector turístic, veu que l’estiu podrà aguantar, però els fa molta por l’hivern. La Setmana Santa ha passat de llarg i els grans esdeveniments com la Gay Pride o el Festival Internacional de Patchwork no s’han pogut celebrar. Per tant, hem de treballar perquè aquest estiu vagi millor del que s’espera i sobretot perquè l’hivern no sigui tan dur“, indica l’alcaldessa.

Sitges té 3 milions de visitants l’any, dels quals 2,5 milions són visitants d’un dia. El mig milió restant és públic que pernocta, més de la meitat és turisme internacional, que deixa molts ingressos a Sitges. “Creiem que fallarà aquest turisme en un alt percentatge, per les complicacions en volar, la situació de les companyies aèries i les dificultats de trànsit que posin els països d’origen“, comenta l’alcaldessa. Per això, Sitges està enfocant les seves campanyes promocionals al públic de proximitat estatal i nacional, com a màxim andorrà i del sud de França.

Des que va començar la crisi de la Covid19, Sitges ja ha realitzat tres accions promocionals per mantenir i captar aquest turisme de proximitat. La primera, ‘No cancel·lis, ajorna‘, ha tingut prou èxit, i s’han mantingut en gran quantitat les reserves que s’havien realitzat pel setembre, o qui havia reservat pel juny ha passat les vacances pel setembre o octubre. En el marc d’aquesta campanya, a mitjans d’abril la Regidoria de Turisme va llençar el vídeo sota el lema ‘Sitges Anytime – un Sitges de cine‘ per reforçar la presència de Sitges en diferents canals i mercats prioritaris i de proximitat. Els carrers i platges de Sitges han estat des dels anys 60 fins ara un plató natural de rodatges de pel·lícules, anuncis i videoclips musicals; aprofitant aquest recurs el nou vídeo mostra les imatges més espectaculars de Sitges que es poden veure en anuncis de reconegudes marques de refrescos, aperitius i begudes, entre d’altres. Ha de ser tot un reclam per mantenir i atraure visitants.

I la campanya ‘Sí, a Sitges‘, promou des de la màxima positivitat i l’afirmació del fet que venir a Sitges de vacances és segur, sostenible i solidari. L’Ajuntament de Sitges ha explicat en diferents accions les mesures en seguretat sanitària i higiene que s’han realitzat, però també vol treure profit de les diferents acreditacions i certificacions de sostenibilitat que té el municipi. Amb ‘Sí, a Sitges’, el sector turístic sitgetà ha mostrat també el seu vessant més solidari.

L’alcaldessa de Sitges, entre les diferents reflexions que es poden realitzar en aquesta crisi, espera que “la gent sigui més respectuosa amb el medi ambient. Tothom ha avançat en la solidaritat. Veïns i veïnes que no es coneixien, ara a més que mai s’han estat ajudant. Aquesta solidaritat també fa més Km 0“, diu Aurora Carbonell. En línies més generals l’alcaldessa creu que, “s’ha evidenciat que som molt vulnerables, que tot això pot tornar a passar i que l’economia i la societat és molt sensible a efectes inesperats”. Sitges fa temps que busca diversificar la seva productivitat per no dependre en excés del turisme, actualment un 30 % del PIB local. “El turisme és un sector molt volàtil, molt exposat a elements incontrolables com la Covid19 o la meteorologia, per exemple. Estem buscant altres activitats, com la indústria neta i captar professionals lliberals, però que alhora valorin la destinació turística“, explica l’alcaldessa.

Tot i la complexitat del moment, Aurora Carbonell ha pogut copsar la fortalesa del sector turístic local, “els establiments i la població creuen molt en l’atractiu de Sitges, saben que se’n sortiran i si cal innovar es farà. Veig que el sector té dinamisme, inventiva – com la reconversió de la diada de corpus – energia i capacitat d’adaptació.


Oficina d’Informació Turística de Sitges
Plaça Eduard Maristany, 2 – (al costat de l’estació de Ferrocarrils)

Telèfon: +34 93 894 42 51 
Web:  www.sitgesanytime.com
E-mail: turisme@sitges.cat