Vilanova i la Geltrú vol mostrar-se als visitants en la seva versió original

  • La capital del Garraf aposta per la sostenibilitat i la desestacionalització del turisme

La convivència del sector econòmic del turisme amb la pandèmia del covid19 és un veritable enigma, més que res perquè mai ens hem trobat amb una crisi sanitària d’aquest impacte i aquesta grandària. Les noves regles que marquen el terreny de joc encara són canviants i fràgils, i les seqüeles econòmiques i socials que ha deixat el confinament són molt notables. Són també molts els experts que intenten fer previsions i que procuren traçar nous fulls de ruta que procurin una eficaç adaptació a aquesta represa o nova realitat.

Encara és aviat per parlar d’una era post Covid-19. El que si ha quedat clar és que mentre duri aquesta situació caldrà respectar unes normes higièniques i sanitàries bàsiques – la higienització, el respecte de la distància social, o l’ús de mascareta – per tal de poder seguir caminant endavant amb les màximes garanties. És vist que no serà un camí fàcil, però entre les diferents mesures preses per les administracions, i la responsabilitat personal de tots plegats, hem pogut veure com la situació s’ha capgirat i s’han pogut esquivar algunes previsions molt pessimistes que no fa massa setmanes estaven sent considerades seriosament.

Al llarg del confinament, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s’ha sabut dotar d’un seguit d’eines, de les que destaca el Pla de Xoc Social i Econòmic, per tal de minimitzar els efectes d’aquesta crisi. A l’apartat social, l’inici del confinament va provocar que, d’un dia per l’altre, molta gent es quedés sense feina i sense ingressos. Persones que tenien una estabilitat econòmica van veure’s afectades sense poder-ho preveure. Persones que necessitaven comprar menjar i que veien que els diners dels ERTO tardaven molt a arribar. Tot això ha provocat que els usuaris de l’Economat de Vilanova i la Geltrú es tripliquessin i, com a conseqüència directa, des de l’Ajuntament s’hagi destinat més d’un milió d’euros a ajuts, amb el clar coneixement que aquesta xifra podria augmentar abans de tancar l’any.

Paral·lelament, a l’apartat econòmic s’ha dissenyat un Pla de Dinamització Econòmica per incentivar el consum, i alhora reactivar l’activitat econòmica i la creació d’ocupació, sense deixar de banda el diàleg permanent amb els agents i actors econòmics de la ciutat. Això ha dut a la creació d’unes línies de subvencions per a les empreses del municipi amb un valor total d’un milió d’euros. Unes subvencions compatibles amb altres ajuts d’administracions superiors que pretenen acompanyar a les inversions i despeses que autònoms, professionals i empreses han hagut de fer front davant la pandèmia del Covid-19.

El Pla de Xoc Social i Econòmic de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú també està acompanyat d’una modificació del calendari fiscal en els terminis dels pagaments dels impostos i tributs municipals, en la tarifació social per ajudar a les famílies, i en la reducció de l’import d’algunes taxes. Una operació que suposa una reducció d’ingressos per a l’Ajuntament de més d’un milió d’euros.

És a dir, més de tres milions d’euros directes destinats a les necessitats sorgides de la crisi del Covid-19. Una xifra que encara és més gran si tenim en compte les partides ordinàries del pressupost que s’han destinat a nous projectes i programes relacionats amb la nova realitat.

Els segells i marques assolides per la ciutat garanteixen la qualitat com a destinació turística

Precisament en aquest punt és on es pot parlar del sector de Turisme a Vilanova i la Geltrú. Estratègicament, seguint amb el treball que conjuntament s’ha dut a terme entre l’administració i el sector públic, es vol iniciar una campanya que s’ha de perllongar fins a cap d’any, i que vol posar de manifest les línies bàsiques marcades pel Pla de Màrqueting Turístic: sostenibilitat i desestacionalització. Dos conceptes que confien en un turisme sostenible, responsable, de qualitat, i que sap que pot gaudir de la ciutat i el seu entorn al llarg de tots els mesos de l’any.

Per això se seguirà treballant amb els segells i marques que ens ajuden a definir com a destinació turística com és el cas de les Viles Marineres o la Destinació de Turisme Familiar, amb el suport i coordinació de l’Agència Catalana de Turisme; o el Biosphere o el Costa Barcelona, des de la Diputació de Barcelona. Unes marques i segells que ens avaluen de forma continuada i que ens serveixen d’indicador per saber si estem complint amb els estàndards adequats.

Una campanya que també vol fer valer la capitalitat comercial de la ciutat, la seva potència cultural i patrimonial, l’oferta gastronòmica i enoturística, el turisme de natura i també el gaudi de la platja, però sobretot la possibilitat de descobrir una ciutat que vol conservar la seva identitat i mostrar-se al visitant en la seva versió original.


Oficina Municipal de Turisme de Vilanova i la Geltrú
Parc de Ribes Roges, s/n
08800 Vilanova i la Geltrú

Telèfon: +34 93 815 45 17
Web: www.vilanovaturisme.cat


@mariarosafg

@Joaquin_rabasco

@creativeriskbcn