Marendins aposta per l’e-commerce de proximitat per continuar oferint qualitat i donar confiança a la clientela

Des de 1985 l’empresa de peix i marisc Marendins dóna servei a l’hostaleria del Garraf, l’Alt i el Baix Penedès. També té la botiga on ofereix tots els seus productes -peix fresc, conserves, congelats- als consumidors particulars. Fa una mica més d’un any, durant el confinament causat per la pandèmia de la Covid-19, van decidir llançar-se a la venda online i van crear la seva pròpia pàgina web. L’Oriol Morte forma part de la segona generació que es troba al capdavant d’aquesta empresa i ha detallat aquesta posada en marxa i què significa per a ells.

Com va començar la pàgina web?
En realitat, feia temps que pensàvem en llançar-nos a l’e-commerce , però el confinament ho va precipitar , va forçar la situació, tot i que la idea la teníem. El nostre punt fort és el servei a l’hostaleria i ens dirigim als consumidors particulars a través de la botiga. La pàgina web ofereix fer la comanda i donem servei a domicili, però també fem comandes telefòniques.

Per què vau apostar per les vendes online?
Per intentar abastar una mica més i expandir-nos. Aprofitar que tenim la botiga, tot el personal capacitat per preparar les comandes més personalitzades, netejar el peix i preparar-lo correctament. Tot plegat ho hem aprofitat per anar cap a les vendes online, i el servei a domicili. És una part complementària al nostre negoci principal. El fet de ser un servei cap a l’hostaleria fa que tinguem una alta renovació del nostre estoc i una rotació molt gran dels productes. En aquest sentit, la botiga també té una renovació molt gran de l’estoc, i l’e-commerce és un més a més. Tampoc ens hem volgut llançar molt fort i hem apostat per la proximitat i pel nostre territori. D’aquesta manera, tenim aquesta confiança amb la clientela de dir estem aquí, ens podeu trucar, podeu venir a veure’ns, per si hi ha qualsevol problema amb el producte, etc. Això dóna també una seguretat als consumidors.

Com funciona la pàgina web?
Tenim allò més representatiu tant de fresc com de conserves i congelats. El client escull el producte, la quantitat i la manera com el vol, és a dir, la preparació (a rodanxes, filetejat etc.). Tenim aquest punt de diferenciació, ja que volem que el client se senti com si estigués comprant a la botiga. Es tracta de mantenir el nostre nom i la nostra manera de fer, però donant aquest altre servei a domicili. Al web no tenim tota la gamma de productes, sempre hi ha d’aquells que podem assegurar que hi hagi estoc, perquè no tot el peix el podem tenir, i hi ha molts productes que són de temporada. No sabem si a l’endemà tindrem un peix determinat o no. Basant-nos en això, vam fer la pàgina web. No obstant, també hi ha l’opció de poder trucar i fer comandes per telèfon.

On es fa el repartiment?
Al Garraf, l’Alt i el Baix Penedès. Aprofitant la flota de servei que tenim per fer arribar el nostres productes a l’hostaleria, també portem les comandes fetes a través del web i de les trucades telefòniques. En 24 hores pots tenir el producte a casa teva. Donant aquest servei mitjançant la nostra flota és una manera d’assegurar que el transport es realitza correctament, que el producte es manté fresc, ja que som nosaltres mateixos i ja coneixem com transportar-lo.

Heu notat un canvi en el perfil de la clientela en les vendes online?
Hem notat, sobretot, que la gent més gran fa la comanda per telèfon, mentre que la gent més jove fa les comandes online, perquè té més habilitats amb Internet. A més, la pàgina web està habilitada tant per fer les comandes mitjançant el mòbil com l’ordinador.

Quines avantatges té l’e-commerce?
Arribar a una altra tipologia de clients, aquests que no volen perdre el temps en venir aquí i ens donen la seva confiança perquè els hi preparem tot. Un avantatge que aprofitem per reduir la clientela a la botiga i així aconseguim no saturar-la.

Els preus són els mateixos?
Hi ha una mica de diferència, perquè al web està venent el dia abans el producte i el peix és un producte que cada dia canvia de preu. Aleshores, s’intenta aproximar al màxim amb el preu que hi ha a la botiga. Per quadrar el preu amb el pes i tot plegat, la manera de funcionar de les pàgines web és diferent i, per tant, hem de poder tenir un preu mig. Potser és la part més complicada quan vam decidir fer el web, és a dir, decidir quins calibres calien per gestionar els preus i les tarifes.

El futur passa per combinar les dues opcions, presencial i vendes online?
Sí, hi haurà dos tipus de clients. Aquell que li agradi veure el peix, perquè és un producte molt visual. Aquest preferirà venir a la botiga, que li donis un servei molt personalitzat, poder escollir el que vol, que li preparis al seu gust i que ell ho pugui veure. Pot ser és una persona més cuinetes que li agrada escollir el producte i veure’l in situ. Mentre que el client de la botiga online no vol perdre el temps i l’hi és més còmode comprar des de casa. Això sí, et dóna la confiança per dur a terme la preparació dels productes. Hi ha clients que eren de botiga i ara han canviat a l’online i segueixen apostant per Marendins. De tant en tant, tornen però a vegades només per saludar-nos.

Com us ha afectat la pandèmia de la Covid-19?
Ha estat difícil per a tothom, però al treballar directament amb l’hostaleria i ser la branca principal del volum del nostre negoci ens ha afectat molt. Gràcies a la botiga hem pogut anant mantenint-nos. A més, gràcies a l’e-commerce no hem hagut de forçar a tantes persones de la plantilla a posar-les als ERTOS.

Recomanaríeu a la resta de botigues que es llancessin a l’e-commerce?
T’ho has de pensar bé perquè implica molt de temps, de manteniment de la pàgina web, la feina informàtica, etc. Hi ha molta feina darrera, perquè els buscadors et trobin i has d’estar pendent de molts detalls que no es veuen. També hi ha despeses de servidors, del manteniment i s’ha de tenir un nivell d’informàtica, perquè potser s’ha de contractar un equip professional i això és una altra despesa que s’ha de tenir en compte.


MARENDINS – Peix i Marisc
C/ Eusebi Millan 30 (cantonada Ronda Ibèrica)
08800 Vilanova i la Geltrú
+34 938 14 20 85
info@marendins.net
https://www.marendins.net/