Venca, la revitalització d’una marca mítica

La digitalització de Venca ha estat clau per revitalitzar la marca. La companyia és a dia d’avui un dels primers e-Commerce de moda a Espanya i, des del seu naixement, ha treballat per adaptar-se a les tendències del mercat.

Digital Lola, propietària de Venca, va iniciar el seu pla de transformació digital el 2017 amb una important inversió de 3 milions d’euros, tant en talent digital com en tecnologia, amb l’objectiu d’enriquir l’experiència del client i aconseguir l’excel·lència operativa.

Aquesta estratègia de transformació digital de Venca gira al voltant de tres pilars: millora en la proposta de valor per als clients, ampliació tant del portfoli com del mercat i l’aposta cap a l’optimització i digitalització de processos.

Millora en la proposta de valor

  • ReBranding: reposicionament de la marca amb una imatge més fresca i renovada, adaptada al mercat i als nous clients.
  • Noves tecnologies: incorporació de noves solucions que han permès enriquir l’experiència del client, com el Visualsearch que possibilita realitzar recerques visuals per simplificar el procés de compra i millorar l’experiència del client. També la implementació d’eines d’Intel·ligència Artificial que permeten personalitzar l’oferta, recomanar productes adequats a cada client i funcionalitats de l’estil completa el teu look. Tot, en un entorn de fàcil usabilitat ja que ens dirigim a un client que no és nadiu digital.
  • Facilitats de pagament i crèdit. Les comandes superiors a 50€ es poden pagar en 3 o 6 terminis, i els clients disposen de 7 dies per provar les compres abans d’abonar la primera quota.

Ampliació portfoli

  •  Marketplace: A finals de 2019, Venca va llançar el seu Marketplace propi amb l’objectiu d’ampliar el portfoli i reforçar el seu negoci online amb la incorporació d’altres marques de moda i noves categories com calçat, joieria, llar, petit electrodomèstic, bellesa, electrònica, mobles, decoració, il·luminació o puericultura.

L’estratègia de Marketplace ha permès a Venca reduir el time-to-market i respondre més ràpid a les noves tendències. Com a conseqüència, ha ofert a la companyia la possibilitat de satisfer les demandes dels seus clients, cada vegada més exigents, que busquen una infinita varietat de productes d’una gran diversitat de categories.

Fins a dia d’avui, Venca ofereix més de 100.000 productes de més de 100 marques i botigues diferents. A més a més, s’integren diversos mètodes de gestió d’inventari (cross docking, drop shipping, stock avançat).

En el seu conjunt, el Marketplace de Venca ha millorat l’experiència de compra dels clients perquè capacita a la companyia per oferir-los un procés més consistent i coherent a través de tota la web, proporcionant-los una solució de one stop shopping, per poder cobrir més necessitats en un únic lloc web i amb la mateixa excel·lència operacional que ja tenien per als productes de Venca.

Per un altre costat, les marques i empreses que venen a través del Marketplace, poden accedir a un nou públic, fent arribar la seva oferta als nostres 3Mi de visites mensuals.

Optimització i digitalització de processos

A més a més d’implementar millores en el Front-end, des de Venca s’ha treballat, també, en l’optimització del Back office. En aquest sentit, la companyia aposta per noves eines que ofereixen una millor experiència al client.

  • MK Automation i CRM: la implementació d’aquestes eines té com objectiu millorar l’experiència del client i facilitar un diàleg personal i interactiu amb ell.
  • Talent Digital: En la seva aposta pel canal online, la companyia va reforçar, el 2019, el seu equip amb el fitxatge de Maite Rivera, qui lidera l’estratègia d’e-Commerce i coordina les accions de màrqueting digital, i Tatjana Hillier, com a responsable de Data Science.

L’estratègia de futur de Venca passa per seguir apostant pel canal online, per incorporar més solucions tecnològiques que faciliten el procés de compra i millorar l’experiència dels seus clients. Aquests estan a l’eix de l’estratègia de la companyia, que persegueix millorar la interacció amb ells, proporcionar facilitats per poder trobar millor els productes buscats i ampliar cada vegada més l’abast de la seva oferta de moda, complements i més universos de productes d’interès per als seus clients.

També ha estat important per la revitalització de Venca el fet de crear un equip de disseny expert en fast fashion per oferir constants novetats, així com comptar amb circuïts de logística àgils i un ampli estoc de productes per respondre de forma àgil a les demandes dels clients.

Venca està liderada pel seu director general, Jordi González, juntament amb la resta de membres del comitè de direcció, entre ells, Jordi Badia, director de TIC, Paz Usandizaga, directora financera, i Joan Alemany, director d’operacions.


https://www.venca.es/