Audika, experts en salut auditiva

Avui en dia, l’audició es continua entenent com un tabú social. Sovint, ens trobem amb persones que continuen rebutjant la idea d’utilitzar audiòfons perquè tenen un concepte erroni sobre la seva mida, o perquè no es prenen seriosament la detecció precoç d’una pèrdua auditiva a temps.

En els nostres centres auditius Audika podem sentir frases com: “No estic sord, encara sento, són els altres que no parlen clar“; “els audiòfons són molt grans i es veuen“; “la meva àvia tenia un i feia molt de soroll“. Però res més lluny de la realitat! L’estètica dels audiòfons ha arribat a un punt d’invisibilitat i són tan petits i discrets que ningú s’adona que els duus posats.

A més, l’evolució tecnològica també ha arribat a la salut auditiva. Actualment, els audiòfons no només actuen com un amplificador de so, sinó que ajuden el nostre cervell a interpretar els sons que rebem i els hi dona un sentit. Per això, quan una persona pateix problemes d’audició, aquests no només dificulten la seva comunicació amb els altres, sinó que poden derivar en altres problemes cognitius de difícil solució.

Quina relació tenen els problemes d’audició amb la salut mental?

No escoltar significa, en primer lloc, no entendre el missatge que els altres ens volen transmetre. Percebem sons, però no identifiquem el seu significat, no es diferencien les paraules: “sento, però no entenc”. Això implica per a la persona amb problemes auditius un gran esforç en el moment de comunicar-se amb el seu entorn.

El perfil que ens trobem a la consulta és una persona que sovint deixa de participar activament a les reunions familiars, d’amics o altres aficions en els quals participaven activament. L’usuari es fatiga mentalment i no memoritza del tot la conversa, així que comença a sentir-se aïllat i canvia els seus hàbits rutinaris.

Activitats que ens semblen tan senzilles en el nostre dia a dia com poden ser veure la televisió, mantenir una conversa telefònica o anar a comprar al supermercat es converteixen en una situació d’ansietat que s’estima més evitar i, en la majoria dels casos, canvia el caràcter de la persona i apareix la frustració, ja que fer repetir la conversa a l’interlocutor li genera malestar i s’aboca a una falta de comunicació.

Podem arribar a trigar uns set anys a ser conscients de la falta d’audició, ja que el procés és lent i a més invisible, així doncs, si la persona no transmet el problema auditiu al seu entorn o aquest no el percep, com que no és una degeneració visual fàcil de percebre, pot convertir-se en un problema arrossegat en el temps.

En el cas dels menors d’edat, els problemes auditius es poden veure reflectits en el desenvolupament cognitiu els primers anys de vida: desenvolupament del llenguatge, atenció a l’entorn i relació social. És important parar atenció en aquests problemes des de l’edat primerenca.

Per això aconsellem a la població la cura de la salut auditiva, realitzant anualment una revisió, de la mateixa manera que fem altres proves per al nostre benestar.

Quins tractaments i tecnologies existeixen actualment per al tractament d’aquests problemes i com milloren la qualitat de vida dels pacients?

En el moment en què identifiquem la pèrdua auditiva en un pacient, això vol dir que ha de fer un sobreesforç per intentar entendre qualsevol conversa.

En Audika oferim solucions auditives que capten la major part de l’escena sonora ajudant així al cervell a interpretar i comprendre millor la informació. A diferència dels audiòfons tradicionals que únicament capten el so que es produeix davant de l’usuari, les persones sentim amb el cervell no amb les oïdes.

A més, amb la nostra tecnologia, l’usuari pot rebre el so des de qualsevol dispositiu, com el seu TV o el telèfon mòbil, aconseguint així una connectivitat fàcil i amb excel·lent resultat, en rebre la informació directament en els seus audiòfons.

D’altra banda, per a les persones que no desitgin canviar bateries o bé que la seva agilitat manual estigui afectada per a això, podem oferir l’opció d’audiòfons recarregables. D’aquesta manera l’usuari recarrega els seus audiòfons sense manipulació i contribuïm a la preservació del medi ambient.

El dia a dia que ens transmeten els nostres pacients després de la seva adaptació als audiòfons ens encoratja a seguir endavant en veure com les seves vides canvien.

Com tractar a una persona amb discapacitat auditiva?

En el moment en què ens relacionem amb una persona amb discapacitat auditiva podem dur a terme diversos ítems per poder facilitar-li el dia a dia:

– Col·locar-se davant d’ella per parlar-li
– No forçar el volum ni el gest.
– Ús de paraules habituals.
– Ajudar-se de lectura labial.
– Adaptar la nostra comunicació al seu problema d’audició sent conscients de la seva falta.

Aquests detalls en la convivència passen a ser importants per a l’usuari que pateix la pèrdua auditiva. És un treball en equip per això ens agrada que els nostres pacients es visitin acompanyats dels seus familiars, així al llarg de la visita coneixem les seves inquietuds i sensacions sobre el problema i junts podem solucionar-lo.

A nivell emocional és important el suport dels familiars per a poder normalitzar i gaudir de la nova experiència auditiva.

Si pateixes de problemes auditius o coneixes un familiar o amic que pateixi algun d’aquests símptomes, vine a visitar-nos a Av. de Francesc Macià, 61, a Vilanova i la Geltrú. T’esperem!

O entra en audika.es i descobreix el teu centre auditiu més proper.

Sobre Audika:

Audika España forma part del grup Demant, líder mundial en el sector de la salut auditiva, amb més de 100 anys d’experiència. Audika opera a Espanya des de 2014 i suma actualment més de 120 centres auditius a tot el territori nacional. Audika compta amb un equip d’experts en audiologia protètica amb un modus operandi molt adreçat a les característiques individuals de cada pacient i compromesos a oferir una solució eficaç a llarg termini.

(Imatge de capçalera) Anna Gisbert, auxiliar de audiología y Rocío Egea Tècnic Superior Audiología Protésica

AUDIKA
Av. de Francesc Macià, 61
08800 – Vilanova i la Geltrú
Tel. Dpt. de Comunicació 900 31 40 33
Pàgina web audika.es

Av. de Francesc Macià, 61 – Vilanova i la Geltrú