Ciclisme

Axel Tomas conquereix la XIV Clàssica Isaac Gálvez en una edició de referència per al ciclisme estatal

XIV edició de la Clàssica Isaac Gálvez. Eix

XIV edició de la Clàssica Isaac Gálvez. Eix

La XIV edició de la Clàssica Isaac Gálvez ha tornat a convertir Vilanova i la Geltrú en epicentre del ciclisme amateur d’alt nivell. La prova, organitzada per la Unió Ciclista Vilanova des de l’any 2011, ha fet enguany un pas endavant important amb la seva incorporació al calendari estatal en categories Èlit i Sub-23, consolidant-se com una de les cites destacades del panorama ciclista.

El gran protagonista esportiu de la jornada ha estat Axel Tomas, de l’equip Antaix-Evobac, que s’ha imposat després de completar els 128 quilòmetres del recorregut amb un temps de 3:04:06 hores. Segon, Adrià Garmendia  i primer Sub-23 (Vigo-Rías Baixas), tercer, Raül Rota (Inovocorte Cycling).

La cursa ha reunit prop de 200 ciclistes i ha mantingut l’essència que l’ha convertida en una prova singular dins el calendari català. El traçat, exigent i tècnic, inclou desnivells de fins al 16% i nou trams estrets i asfaltats inspirats en les grans clàssiques del nord d’Europa. El recorregut ha sortit de la ronda Ibèrica de Vilanova i la Geltrú i ha travessat municipis com Castellet, Torrelletes, Les Masuques, La Múnia, Les Cunilleres, Sant Jaume dels Domenys i Llorenç del Penedès abans del retorn a la capital del Garraf.

Més enllà de la competició, la Clàssica manté viu el record d’Isaac Gálvez, un dels grans noms del ciclisme vilanoví i català. Nascut a Vilanova i la Geltrú el 20 de maig de 1975, Gálvez es va formar a la Unió Ciclista Vilanova i es va especialitzar en ciclisme en pista, disciplina en què va assolir els seus principals èxits.

Al costat del seu inseparable company Joan Llaneras, va conquistar quatre medalles als Campionats del Món de Ciclisme en Pista entre 1999 i 2006, incloent-hi dos ors a Berlín i Bordeus en la prova de madison. També va destacar com a velocista en carretera, amb victòries destacades a la Volta a Catalunya i al Critèrium Internacional, a més de participar als Jocs Olímpics de Sydney 2000.

La seva trajectòria, però, es va truncar tràgicament el novembre de 2006 arran d’una caiguda al velòdrom de Gant, a Bèlgica. Tot i la seva desaparició prematura, la figura d’Isaac Gálvez continua molt present al ciclisme vilanoví, no només pels seus èxits esportius, sinó també pel record d’una persona humil, propera i compromesa amb el ciclisme base.

Amb aquesta nova edició, la Clàssica Isaac Gálvez reforça el seu prestigi i continua projectant el nom de Vilanova i la Geltrú dins el ciclisme estatal, mantenint viu el llegat d’un esportista que encara avui és referent per a moltes generacions.

 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local