La Dieta Keto com a dieta cetogènica que és, consisteix bàsicament a menjar aliments rics en greixos i proteïnes i eliminar per complet els carbohidrats, entre altres. La seva finalitat bàsica és aconseguir un estat de cetosis, obligant el cos a recórrer als greixos com a font principal d’energia.

Aquesta dieta va ser creada pel Dr. Rossell Wilder, qui la va proposar com un règim alternatiu al dejuni per a nens afligits d’epilèpsies. Posteriorment no obstant això els estudis van anar demostrant que la dieta en qüestió tènia altres beneficis com la reducció del colesterol, l’augment de la flora intestinal o la pèrdua de pes.

La dieta Keto no és difícil de seguir, si es respecten els aliments que poden o no poden consumir-se.

Entre els prohibits, es troben:
– Cervesa
– Refrescos o begudes ensucrades (sucs, etc.).
– Carbohidrats (pa, cereals, arròs, llegums, pasta…,)
– Tubercles (patates o pastanagues)
– La majoria de les fruites (excepte els fruits vermells)

Entre els aliments aconsellats, estan:
– Tota mena de carns (porc, vedella, caça, xai…)
– Tota mena de peixos i mariscs
– Verdures que creixen per sobre de la terra
– Lactis (millor si són sencers), encara que sense excedir-se
– Xocolata negra (més del 80%), també amb moderació
– Cafè, tes, infusions, aigua
– Vi de manera excepcional
– Formatge
– Grasses naturals (oli d’oliva, de coco, mantega natural)
– Ous

Tanmateix, i malgrat tot això, és un tipus de dieta que no pot mantenir-se massa en el temps i tampoc és apte per a tothom, sent desaconsellada per a persones amb patologies de ronyó, fetge o tiroides, entre d’altres. A més, no aporta suficients vitamines, minerals o fibra, per la qual cosa han de suplir-se aquestes mancances amb complements vitamínics adequats, per la qual cosa com en la resta de dietes, és important la supervisió periòdica d’un especialista que ens supervisi tot el procés.

Leave a Reply

Your email address will not be published.