Copa Gegant de CORK

Recullen més de 7.000 taps de suro durant el Cavatast per una campanya solidària

Redacció Sant Sadurní d'Anoia 07-10-2015 12:53

Participació dels concursants de Master Chef Júnior a la copa CORK . CORK

El total de taps solidaris recollits serà reciclat per convertir-se en un donatiu equivalent al seu valor que es destinarà al projecte de menjadors socials de Càritas

PUBLICITAT

Amb motiu de la campanya “El corcho preserva lo bueno”, la Iniciativa Cork, l'agrupació d’institucions del sector surer, ha participat en el Cavatast de Sant Sadurní d'Anoia amb aquest projecte solidari. Es va instal•lar a l’accés principal al recinte firal una gran copa de 2 metres d’altura on autoritats i visitants han anat dipositant tots els taps de cava destapats durant la fira.

L’acció ha tingut molt bona acollida entre el públic assistent, que s’ha bolcat amb la causa i ha contribuït també amb l’entrega de taps portats de casa. D’altra banda, els nens han sigut els grans protagonistes de l’acció, com per exemple els joves concursants del programa MasterChef Junior, que van organitzar batudes de recollida entre els assistents més petits mitjançant les quals van poder recollir bosses plenes de taps de suro dels estands participants.

El destí dels 7.000 taps recollits, amb els que s’ha aconseguit emplenar 3 vegades la gran copa Cork, serà el reciclatge conjunt amb els taps que es recol•lectaran a la copa del certamen Salón de Vinos de Guía Peñín (Madrid), on la Iniciativa Cork participarà el proper 29 d’octubre. El total de taps solidaris recollits serà reciclat per convertir-se en un donatiu equivalent al seu valor que es destinarà al projecte de menjadors socials de Càritas.

Amb aquesta activitat participativa i original que ja ha aconseguit recol•lectar un total de 63 quilos de taps, Cork ha donat a conèixer tant a professionals del vi i del cava com a visitants i públic general una de les principals característiques del tap de suro, la sostenibilitat i, per tant, la seva participació activa en la preservació del medi ambient.

A més, amb una escenificació molt visual, s’ha aconseguit comunicar els beneficis mediambientals d’un producte tan natural com el suro, ecològic des de la seva extracció fins al final de la seva vida útil, ja que com apunta Albert Hereu, director de l’ICSURO, "sense entrar al detall sobre l’ampli ventall de beneficis que la industria del suro aporta al conjunt de la societat, destaca especialment que el tap de suro és un producte 100% biodegradable, natural, reciclable i sostenible”.

Entre els missatges comunicats a través de la gran copa Cork destaca també la importància del reciclatge en la preservació del planeta, i tenint en compte la gran resposta rebuda per part del públic, Joan Puig, portaveu de la Iniciativa Cork i president d’AECORK, afirma: “Un cop més, hem pogut veure que quan es posa en marxa una causa solidària i social, els ciutadans, perfectament conscients de que cada granet de sorra suma, no dubten en participar-hi. És per aquest motiu que des de la Iniciativa Cork estem segurs que l’èxit obtingut a Cavatast es repetirà al certamen del Salón de Vinos a Madrid a finals d’octubre”.

Cork és una iniciativa promoguda per associacions i instituts del sector del suro per a promocionar el tap de suro i donar a conèixer els seus principals valors i beneficis tant a nivell mediambiental, econòmic com cultural.

PUBLICITAT

Comentaris


PUBLICITAT

PUBLICITAT

GARRAF

ALT PENEDÈS

BAIX PENEDÈS

Catalunya-Mon