Ordenances fiscals

Som Vng qualifica d'antisocials i antiecològiques les Ordenances Fiscals

Som VNG Vilanova i la Geltrú 05-11-2019 05:13

El Ple acorda incrementar els recursos per a la lluita contra la violència masclista a proposta de SOM VNG

PUBLICITAT

La reunió de novembre del Ple de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú va està marcada pel debat de les Ordenances Fiscals de 2020. Aquestes són les primeres que presenta el nou govern, que amb la seva majoria absoluta va decidir passar el rodet. En aquest sentit, la regidora de SOM VNG Ester Franco, va afirmar que el govern no només manté la mateixa “idea errònia que la ciutadania ha d’assumir amb els seus impostos el cost real de la taxa d’escombraries” sinó que a més manté “la mateixa l’al·lèrgia al debat”. Així doncs, el grup municipal va denunciar que l’increment del 19% és una mesura injusta perquè “no té en compte el nivell de renda de cada persona, ni el nivell de residus que genera”.

Un altre aspecte que va decantar el vot contrari a les Ordenances de SOM VNG va ser la rebaixa de la recàrrega de l’IBI als habitatges buits, que va passar del 50% al 30%. En paraules de la regidora, “entenem que una recàrrega té un caràcter punitiu, i tot el que baixi del 100%, de punitiu no en té res”. Així mateix, també va manifestar el seu rebuig a la política elitista de premiar la instal·lació d’energies renovables en habitatges unifamiliars, i en canvi, desincentivar-les en els blocs de pisos. Tal com va afirmar Ester Franco, amb aquestes Ordenances Fiscals, “una persona que viu al Tenis, i que té el nivell adquisitiu que té, pot tenir més bonificacions a l’IBI per instal·lar plaques solars (fins al 50%), que les que podrà tenir una persona que visqui a Sant Joan en un bloc de pisos (el 10%)”.

Per una altra banda, SOM VNG també va criticar la falta de valentia del govern en les bonificacions de l’Impost d’Activitats Econòmiques per les empreses que facin plans de mobilitat per a la seva plantilla. En aquest aspecte, la regidora Ester Franco va afirmar que no és factible que “cap empresa vulgui fer un pla d’aquest tipus, amb les inversions que representa, amb un trist 10% de bonificació”. Des de la formació es va remarcar que cal fer una aposta valenta per incentivar aquests plans, perquè el seu impacte no només repercuteix “en la reducció d’emissions de CO2, sinó que suposaria també una millora del poder adquisitiu de la classe treballadora”.

En aquest Ple, SOM VNG va presentar dues mocions. La primera, contra les violències masclistes, que va ser aprovada per unanimitat, proposava una sèrie d’acords destinats a encarar la lluita contra aquesta xacra de forma realista i valenta. Així doncs, la moció proposava complir amb la Llei Integral contra la violència de gènere i la llei del dret de les dones a erradicar la violència masclista, així com dotar les polítiques de prevenció, detecció i lluita contra les violències masclistes del personal professional i els recursos econòmics necessaris, a partir dels pressupostos de 2020.

En paraules d’Ester Franco, “les institucions estan a anys llum d’assolir les reivindicacions del moviment feminista i per tant d’erradicar aquesta violència contra les dones. Per això, avui tan sols demanem recursos i voluntat política pel compliment de la llei actual sobre la violència de gènere integrant el Conveni d'Istanbul, que Espanya va ratificar el 2014, entenent que tota violència és estructural i institucional, i no tan sols aquelles violències infligides per la parella o exparella”.

Per una altra banda, també es proposava estudiar mecanismes diferents per atendre a les víctimes de violència masclista als que s’han fet servir fins ara, per tal de garantir que no es deixa a les dones en una situació de vulnerabilitat extrema al termini del servei d’acollida. Finalment, es proposava  integrar el Conveni d'Istanbul en totes les polítiques de l’Ajuntament en aquesta matèria, entenent que tota violència estructural perpetrada vers les dones hauria de ser considerada com a violència de gènere, tot integrant la interseccionalitat en l’abordatge polític d’aquest fenomen.

La segona moció, proposava la millora i el reimpuls de les Assemblees Municipals Obertes. Aquesta moció plantejava la reforma del seu reglament per a que les entitats puguin tenir un paper més actiu en el seguiment dels acords que es prenen i una partida al pressupost de 2020 per garantir la implementació d’aquests. Per la seva banda, el govern es va comprometre a treballar en aquesta línia a partir de les properes setmanes, pel que es va deixar sobre la taula fins el proper ple, a l’espera de les actuacions que es facin.

PUBLICITAT

Comentaris

PUBLICITAT

PUBLICITAT

GARRAF

ALT PENEDÈS

BAIX PENEDÈS

Catalunya-Mon