Nova tecnologia

La Comissió Europea aprova el Corredor del 5G al Mediterrani

Redacció Barcelona 01-08-2020 08:29

La Comissió Europea aprova el Corredor del 5G al Mediterrani. EIX

Aquesta tecnologia promet mitjans de transport més segurs, comunicació instantània i nous procediments quirúrgics

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

PUBLICITAT

Fa uns dies, la Comissió Europea ha anunciat l'aprovació del projecte 5G MED, que té com a objectiu impulsar un model de transport sostenible de tecnologia 5G en el Corredor del Mediterrani entre la frontera de França i Espanya.

Però, en què consisteix exactament el 5G? Segons Sebastián Miranda, col·laborador de la secció Tecnologia & gadgets de la plataforma Reviewbox, la denominació 5G és l'evolució de la cinquena generació de xarxes sense fils que coneixem. Aquesta tecnologia promet mitjans de transport més segurs, comunicació instantània i nous procediments quirúrgics. Per exemple, les noves flotes de vehicles autònoms, la realitat virtual, els robots que treballen en xarxa i les ciutats intel·ligents són alguns dels projectes que funcionaran amb tecnologia 5G.

En aquest context, l'aportació de 5G MED suposa un notable avanç en la revolució tecnològica que permetrà l'entreteniment amb realitat augmentada per a cotxes i ferrocarrils, gestió avançada del trànsit i, finalment, continuïtat de serveis comercials al ferrocarril durant el canvi transfronterer. El servei comptarà amb sensors a bord i la intel·ligència artificial (IA) per a una millor connectivitat a través de les rutes de transport.

El projecte compta amb una inversió global de 16 milions d'euros. Segons el comunicat de Cellnex, el 75% serà finançat per la Comissió Europea. El treball es desenvoluparà aquest pròxim mes de setembre fins a novembre del 2022. Les proves es duran a terme en tres instal·lacions de prova per a reproduir les condicions reals. Per part seva, la validació final s'aplicarà en l'autopista i el ferrocarril entre Figueres (Girona) i Perpinyà (França). Aquest recorregut és estratègic en la xarxa de transport, pel fet que suporta el 55% del trànsit per carretera entre la península Ibèrica i la resta d'Europa, així com el 65% del trànsit ferroviari.

La comissió ha destacat que 5G MED reuneix les principals entitats i companyies per a prestar serveis avançats. I és que, la proposta va ser impulsada per un consorci de 21 entitats, empreses i centres tecnològics que representen el sector de les telecomunicacions (Vodafone, Hispasat, Retevisión i Cellnex France); així com la indústria del transport i mobilitat (Abertis Autopistes, SNCF i Línia Figueres Perpignan S. a., Anadolu Isuzu, Valeo).

També proveïdors de solucions (Axb Ryd, Nearby Computing, Atos, Athens Technology Center, Comsa, Terra 3D); proveïdors de consultoria (Eight Bells), institucions de recerca (CTTC, i2CAT, IRT-*Saint Exupéry, Vedecom), i divulgació i creació d'ecosistema (Mobile World Capital Barcelona). També compta amb el suport de les administracions públiques de tots dos països, incloses la regió d'Occitània i la Generalitat, les quals consideren que la tecnologia 5G en la mobilitat podria millorar la seguretat viària, crear nous llocs de treball i reduir la contaminació.

PUBLICITAT

Comentaris

PUBLICITAT

PUBLICITAT

GARRAF

ALT PENEDÈS

BAIX PENEDÈS

Catalunya-Mon