La ciutadania de Sant Quintí de Mediona ja pot votar els projectes dels pressupostos participatius. Ajt Sant Quintí de Medion
Redacció |
Sant Quintí de Mediona
21-02-2023 16:24
L’Ajuntament de Sant Quintí de Mediona ha obert el període de votació popular de la segona edició dels Pressupostos Participatius. Els ciutadans podran votar fins a dues de les onze propostes validades per la comissió tècnica. Per participar-hi cal ser major de 16 anys i estar empadronat al municipi. Es pot votar telemàticament, a través de la plataforma Decidim o bé presencialment, portant la butlleta física al Punt d’Informació de l’Ajuntament fins el dimarts 28 de febrer.
“Encarem la fase final dels pressupostos participatius amb dades molt positives pel que fa a la implicació dels veïns i veïnes de Sant Quintí. Enguany hem rebut un total de 52 propostes, un 62% més que en la primera edició. Els pressupostos participatius són una eina de democràcia directa adreçada específicament als ciutadans, que poden proposar i decidir com pot millorar el municipi”, explica Pol Pagès, alcalde de Sant Quintí de Mediona.
11 candidatures per millorar la sostenibilitat a Sant Quintí
En aquesta edició, l’Ajuntament continua fomentant la sostenibilitat amb la presentació d’iniciatives compatibles amb la transformació ecològica, les energies renovables i la mobilitat sostenible. Les propostes candidates contemplen des de l’habilitació de més espais públics per dinamitzar el lleure i l’esport a la vila, fins a la construcció de noves zones d’aparcament o la millora dels accessos i la mobilitat en diferents equipaments del municipi. Els detalls es poden consultar a través de https://participa311-santquintiparticipa.diba.cat/.
La proposta guanyadora de la primera edició
Els primers pressupostos participatius van donar com a resultat el projecte per a la construcció del camí sostenible que anirà de la Bòria a l’encreuament del camí de la Noguera, una iniciativa ciutadana que es va alçar com a guanyadora després de rebre el major nombre de suports en el procés de votació. Durant el 2022, s’han realitzat els estudis previs, el projecte i s’han sol·licitat les autoritzacions de carreteres a la Generalitat de Catalunya, i també s’han iniciat les gestions per a la compra dels terrenys implicats. A més, el projecte ha guanyat una subvenció de 103.381,07 € del Servei Català de Trànsit que permetrà millorar la proposta inicial, per la qual es preveia una despesa de 30.000 €.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!