FLASH

Santi Rodríguez es proposa «recuperar la dimensió humana» del govern de Vilanova

El Partit Popular li confia per tercera vegada encapçalar la llista electoral a la capital del Garraf

Santi Rodríguez.  Foto: R.M.

Santi Rodríguez. Foto: R.M.

El comitè electoral del Partit Popular ha tornat a confiar en Santi Rodríguez l'encàrrec d'encapçalar la candidatura del partit a Vilanova i la Geltrú. Rodríguez, regidor de l'Ajuntament (el PP hi té dos representants actualment), s'ha plantejat com a objectius principals «canviar el tarannà del govern de la ciutat i recuperar la seva dimensió humana». El candidat popular afronta les seves terceres eleccions municipals com a cap de llista de la formació i s'ha proposat «fidelitzar els ciutadans que en algun moment han votat el PP» en altres comicis. Rodríguez no descarta, de moment, cap aliança postelectoral.

Amb la proclamació de Santi Rodríguez com a candidat es tanca el cercle de les cinc formacions polítiques que actualment tenen representació a l'Ajuntament. I tots cinc partits presenten els mateixos candidats que en els comicis de 1999: Santi Rodríguez (PP), Jordi Valls (ICV), Tomàs Àlvaro (ERC), Sixte Moral (PSC) i Esteve Orriols (CiU).

El candidat del Partit Popular ha insistit a recuperar la «dimensió humana» del govern municipal que, segons ell, «s'ha perdut» durant aquesta legislatura amb el govern PSC-ERC-ICV. Rodríguez assenyala que una «acció de govern més justa i plural, sense prepotència ni superioritat» serà la seva primera línia de treball. Assenyala també la necessitat d'aportar més cordialitat entre administracions per tal de treure'n el màxim profit a favor de la ciutat. «Declarar persones no grates no ens servirà per tenir més efectius policials», opina Rodríguez, que ha tornat a insistir en la subvenció que el PP va negociar per a la llar d'infants i que l'equip de govern no va aprofitar. El cap de llista del PP reclama també poder fer de Vilanova una ciutat «per dormir, per viure i per gaudir del lleure» i promet una acció de govern «més respectuosa amb els diners comuns, que no hipotequi la ciutat».

Inevitablement, Rodríguez s'ha hagut de referir també a possibles pactes de govern en cas que les urnes deixin el PP amb opcions. El PP no descarta cap acord, però Rodríguez insinua -sense dir-ho explícitament- que s'entendria millor amb CiU. «És evident que per les actituds de les persones hi ha més possibilitat d'acostar-se a determinats partits que a d'altres», comenta.

Santi Rodríguez ha anunciat que la proclamació pública de la seva candidatura es farà més endavant i ha criticat que els partits comencin tan aviat la precampanya. «No és bo que el 25% del mandat es dediqui a campanya electoral», sosté.

Respecte a la major implicació del vilanoví Josep Piqué en el PP català, Santi Rodríguez considera que això pot beneficiar e
specialment la formació a la capital del Garraf. «Espero que beneficiï tots els municipis però aquí és més fàcil pel vincle que té amb Vilanova, on Piqué és molt estimat», diu el candidat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local