Excursions, sortides
Caminada a la Cova Negra
Sant Pere de Ribes | Granja Escola de Can Pere de la Plana | 01-02-2015
El Parc del Garraf organitza itineraris guiats i altres activitats per ajudar a conèixer millor el patrimoni natural i cultural del massís. Per aquest diumenge, 1 de febrer, hi ha prevista una ruta a la Cova Negra, per descobrir l'interior del massís, i un taller adreçat als més menuts, per descobrir l'àliga cuabarrada, una espècie en perill d'extinció que nidifica en aquest espai natural.
La caminada a la Cova Negra comença a les 11h des de la Granja Escola de Can Pere de la Plana, al municipi de Sant Pere de Ribes, i permet conèixer la riera de Jafre i fins les entranyes de la Cova Negra, d'uns 25 metres de llargada. Després d'una gatera d'uns 5 metres, es pot gaudir de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
De cara als més petits, la proposta és un taller per conèixer l'àliga perdiguera, a partir del programa de seguiment i conservació d'aquesta espècie en perill d'extinció que es realitza des del Parc del Garraf, i permet controlar i ajudar al seu procés de nidificació i reproducció. Aquest taller es realitzarà a partir de les 11h del matí a l'oficina del Parc, la Pleta (Ctra.del Rat Penat a Plana Novella, km. 3).
El Parc del Garraf, integrat a la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, ocupa una extensió de 12.820 hectàrees entre les comarques del Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf, limitant amb la vall inferior del Llobregat, la mar Mediterrània i la depressió del Penedès.
El parc es caracteritza, geològicament, per ser majoritàriament un territori de pedra calcària que en contacte amb l'aigua i l'aire ha proporcionat la formació de processos càrstics com ara coves, avencs, dolines i rasclers. Una altra part del parc, més reduïda i situada a l'extrem oriental, està formada de gresos vermellosos.
Per participar en aquestes activitats, cal inscriure's prèviament a través de l'Oficina del Parc, amb les diverses entitats organitzadores, com són l'Associació EDULIS i Can Pere SCCL. Ambdues activitats són de pagament. Trobareu més informació a la web de la Xarxa de Parcs Naturals.
Lloc i adreça de l'acte
- Sant Pere de Ribes
- Granja Escola de Can Pere de la Plana
- 11 h
Informació de contacte
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.