Conferències, col.loquis
Cicle de debats i tertúlies filosòfiques a Vilafranca
Vilafranca del Penedès | Diferents indrets | 06-05-2015 fins 04-06-2015
Amb motiu del IV Congrés de Filosofia Catalana s'han programat a Vilafranca cinc debats-tertúlies sobre filosofia a partir de filòsofs i temes, la major part dels quals relacionats amb el Penedès
DEBATS i TERTÚLIES FILOSÒFIQUES
Programa:
1 – Dia 6 de maig
Tema: El pactisme català.
Autors/període: de Francesc Eiximenis a Jaume Balmes
Ponents: Salvador Giner, Jordi Vidal, Max Turull
Moderador: Enoch Albertí
2 – Dia 14 de maig
Tema: Exili i llibertat
Autors/període: Josep Ferrater Mora i Eduard Nicol
Ponents: Jordi Sales, Josep Mª Terricabras i Marta Pessarodona
Moderador: Josep Monserrat Molas
3 – Dia 21 de maig
Tema: El valor de l'art
Autors/període: de Francesc Pujols i Eugeni d'Ors a Xavier Rubert de Ventós
Ponents: Joan Cuscó, Xavier Bassas i Oriol Pi de Cabanyes
Moderador: Anna Ruiz
4 – Dia 28 de maig
Tema: Una filosofia nacional?
Autors/període: de Francesc Xavier Llorens i Barba a Jaume Serra Hunter
Ponents: Ignasi Roviró, Anna Punsoda i Ramon Alcoberro
Moderador: Pere Martí Olivella
5 – Dia 4 de juny
Tema: L'assaig en la literatura catalana
Autors/període: de Joan Fuster a Joan F. Mira
Ponents: Xavier Serra, Simona Skrabec i Sam Abrams
Moderador: Pere Martí Bertran
Es tracta d’una iniciativa que debatrà sobre el patrimoni intel·lectual del Penedès, a partir de la història de la filosofia i de temes vitals del pensament. L’esquema de les tertúlies és el d’un debat de quaranta minuts amb tres tertulians i un presentador-moderador. L’acte també inclourà un petit reportatge de quatre o cinc minuts de presentació del tema i/o autor i que es faran en el singular espai del Claustre de Sant Francesc (on hi havia l’antiga Aula de Filosofia des del segle XIII fins al XIX). Amb uns guions a càrrec dels membres de la Societat Catalana de Filosofia i amb una realització tècnica per part dels equips de producció de Penedès Televisió (PTV). Ràdio Vilafranca les emetrà en directe. Com que es faran oberts al públic, en acabar la part televisada, s’obrirà un torn de paraules (que no s’emetrà).
IV CONGRÉS CATALÀ DE FILOSOFIA
El Congrés Català de Filosofia se celebrarà a Vilafranca del 25 al 27 de novembre, organitzat per la Societat Catalana de Filosofia (IEC), la Societat de Filosofia del País Valencià (UV) i l’Associació Filosòfica de les Illes Balears (UIB). El Congrés té els objectius d’impulsar la presència pública de la reflexió filosòfica, d’incrementar les investigacions històriques sobre els pensadors catalans, valencians i balears i fomentar la literatura filosòfica en llengua catalana. Es tracta de debatre sobre el paper de la filosofia en la societat en ple segle XXI i de divulgar els treballs que s’estan desenvolupant pels diferents grups que investiguen en l’àrea de la filosofia. S’aprofundirà en la figura de Francesc Xavier Llorens i Barba (Vilafranca del Penedès, 1820 – Barcelona, 1872).
Lloc i adreça de l'acte
- Vilafranca del Penedès
- Diferents indrets
- Diferents horaris
Informació de contacte
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.