Agenda del Penedès

Conferències, col.loquis

La dona sahrauí: resistència, lluita i dignitat

Vilafranca del Penedès | Claustre de Sant Francesc | 06-03-2017

La dona sahrauí: resistència, lluita i dignitat

Les dones sahrauís han tingut i tenen un paper fonamental en l’estructura social i política de la RASD i han assolit un estatus singular i molt més progressista que a la majoria de societats àrabs i musulmanes.  Les dones sahrauís són combatives. Històricament han format part de l’exèrcit i en l’organització dels campaments de refugiats, però també als territoris ocupats lluitant amb les úniques armes de la paraula i la raó. Armes que reclamen justícia, respecte als drets humans i el dret a l’autodeterminació del poble sahrauí. Les dones no s’acovardeixen davant l’amenaça de presó, tortura, violació o repressió. Recordem Aminetu Haidar, Sultana Khaya, Ghalia Djimi, Dagja Lachgar, Mariem Hassan, entre moltes d’altres, símbols de la dignitat i de la resistència, presents a l’exposició Al principi va ser la paraula – Dones del poble Sahrauí.

Exposició (13) 25 – Al principi va ser la paraula – Dones del poble Sahrauí

L’exposició (13) 25 – Al principi va ser la paraula – Dones del poble Sahrauí estarà al mateix Claustre de Sant Francesc fins al 15 de març de 2017.
La Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí i el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament van tirar endavant, el 2013, la producció d’aquesta exposició amb obres del fotògraf Daniel Lagartofernandez.
El projecte està inspirat en la Resolució 1325 de l’any 2000, sobre Dones, Pau i Seguretat del Consell de Seguretat de les Nacions Unides per la qual s’instava  a adoptar mesures de suport a les iniciatives de pau de les dones i a garantir el respecte i la protecció dels drets humans d les dones i de les nenes.
13 dones sahrauís prenen la paraula i constaten un oblit i una injustícia que dura ja massa temps i recorden que la legalitat internacional dona suport a la causa i la sobirania sahrauís.
L’exposició es podrà visitar en l’horari següent: Dilluns a divendres de 17 a 19 hores i els caps de setmana des de les 11 fins les 14 hores.
L’exposició i la xerrada estan organitzades conjuntament pel Servei de Solidaritat i Cooperació i l’ACAPS Wilaia Alt Penedès en el marc de la programació del Dia Internacional de les Dones. 

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!