Música, concerts, balls
Apel·les Carod presenta “Abismes i flors”
Vilafranca del Penedès | 17-05-2025 20:30 h.
JazzClub Vilafranca presenta el primer disc com a líder del violinista i compositor Apel·les Carod, “Abismes i flors”. El violí solista no passa per ser un habitual en el món del Jazz, tot i sovintejar cada cop més com a instrument acompanyant. Estem segurs que us venen a la memòria noms com Stéphane Grappelli i intèrprets més contemporanis com Jean-Luc Ponty o Didier Lockwood.
Per això resulta tan engrescadora una proposta que, defugint les etiquetes, torna a posar a primera fila un instrument que tots relacionem amb la música clàssica. Abismes i flors és un treball de concepció formalment jazzística on hi trobem influències tant d’arrel mediterrània com d’inspiració barroca, junt amb colors impressionistes ben agermanats amb el minimalisme pop. Tot i ser música instrumental, Apel·les Carod sempre vol posar el focus en la melodia, el lirisme i la narració, amb la voluntat de treure del violí una expressivitat quasi vocal. El trio ha actuat en alguns dels escenaris i festivals importants del jazz de la península des de l'any 2015. Al final del concert, com sempre, hi haurà degustació de vi i catànies.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.