Exposicions
On són? 85 anys d’exhumacions de fosses comunes de la Guerra Civil a Catalunya
Vilafranca del Penedès | 30-05-2025 17:00 h. fins 15-06-2025
Aquest divendres 30 de maig s’inaugura a la Capella de Sant Joan l’exposició ‘On són? 85 anys d’exhumacions de fosses comunes de la Guerra Civil a Catalunya’, una producció de la Direcció General de Memòria Democràtica, Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya que es podrà visitar a Vilafranca fins al 15 de juny.
On són? és la pregunta que es fan milers de persones respecte dels seus familiars morts durant la Guerra Civil espanyola. Assassinats a la rereguarda, afusellats per la dictadura franquista o, principalment, morts al front o en un hospital, de la majoria, mai no se n’ha conegut lloc d’enterrament.
Aquesta mostra està pensada per donar a conèixer a la ciutadania què està fent la Generalitat de Catalunya respecte a les fosses comunes i què ha fet amb anterioritat. Així mateix, informa dels resultats d’aquestes actuacions i posa tres exemples de famílies que cerquen o han cercat i localitzat el seu familiar desaparegut durant la guerra civil. Alhora, és un homenatge i un reconeixement a les persones que tenen familiars no localitzats. A l’exposició es pot veure com es fa la recerca d’un desaparegut, com s’exhuma una fossa comuna i què succeeix amb les restes trobades.
Acte inaugural i visita comentada
L’acte inaugural anirà a càrrec de la Regidora de Cultura, Àngels Dalmau, i del director general de Memòria Democràtica, F. Xavier Menéndez i Pablo, que farà també una visita comentada a l’exposició.
L’exposició es podrà visitar fins al 15 de juny a la Capella de Sant Joan en horaris de dimecres a divendres, de 17 a 20h i dissabtes i diumenges de 12 a 14h i de 18 a 20h.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.