Cinema i vídeo
Mostra de Cinema Espiritual
Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 17:00 h.
Vilafranca del Penedès acull novament la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya, amb la projecció del film Una mare de Tòquio, de Yôji Yamada, per a la cita d’aquest 2025 amb el cinema i l’espiritualitat. L’Ajuntament de la ciutat, a través del Pla Director de Cooperació i Drets Humans (2021-2025), continua treballant per fomentar una societat crítica, activa i compromesa davant dels reptes globals.
Un dels objectius principals del Pla és promoure l’educació per a la justícia global, posant en valor els drets humans universals i, especialment, el dret a la llibertat de pensament, de consciència i de religió. En aquest sentit, la 22a Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya és un espai de reflexió i convivència que posa en valor la presència de l’espiritualitat en la cultura audiovisual, fa visibles les diverses tradicions religioses i espirituals i promou el diàleg interreligiós i la cohesió social.
Projecció a la sala Zazie
A Vilafranca, la projecció tindrà lloc el dissabte 22 de novembre, a les 17h, a la sala Zazie (Cine Club Vilafranca), amb entrada gratuïta. Es projectarà el film “Konnichiwa, Kaasan” (Una mare de Tòquio), dirigit per Yôji Yamada (Japó, 2023). La pel·lícula ofereix un retratat humà i emotiu de les relacions familiars, a través de la història d’Akio, que en retrobar-se amb la seva mare descobreix una nova manera d’entendre la vida i l’afecte. Després de la projecció, s’oferirà una presentació i col·loqui a càrrec de Montse Bueno, crítica de cinema formada en llenguatge cinematogràfic a la UAB.
Una aposta pel diàleg i la convivència
La regidora d’Igualtat, Solidaritat i Cooperació, Montse Arroyo, ha destacat “la importància de conèixer i reconèixer les diferents confessions i expressions espirituals com a camí per avançar en el diàleg interreligiós i la convivència”.
La Mostra és un esdeveniment organitzat per la Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de la Fundació “la Caixa” i la Filmoteca de Catalunya, i arriba a Vilafranca amb el suport de l’Ajuntament de Vilafranca i el Cine Club Vilafranca.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.