Conferències, col.loquis
No podem donar l’esquena a la dramatúrgia catalana
Subirats | 22-11-2025 18:00 h.
La reivindicació de la historia del teatre català, tant dels autors com dels actors serà el fil conductor de la conferencia que Maria Sabaté oferirà
El proper dia 22 de novembre, a les 6 de la tarda, la directora de teatre amateur, i actriu, Maria Sabaté oferirà una conferencia que repassarà la historia de la literatura dramàtica i de la interpretació al nostre País. Aquesta tindrà lloc a la Sala, de l’Ateneu Agrícola de Lavern (Subirats) i compta amb la col.laboració de la societat Ateneu Agrícola de Lavern, així com de l’Ajuntament de Subirats, i la Diputació de Barcelona.
Maria Sabaté que ha dirigit i ha actuat en diversos grups de teatre a la comarca, i va ser fundadora de la Roda de Teatre, de la comarca que organitza la Coordinadora de grups de teatre amateurs de l’Alt Penedès (GATAP).
Amb l’objectiu de posar en valor els noms que des dels segles medievals fins a l’actualitat, puguem parlar del teatre català, la conferència vol parlar tant dels textos, com també dels intèrprets, actors i actrius que han enriquit la nostra història de la dramatúrgia. I alhora, també reivindicar aquelles innovacions que en l’àmbit de la tècnica interpretativa, els catalans i catalanes han treballat, i han sigut pioners i pioneres.
La conferència que tindrà lloc a Lavern, convida a tothom a reviure els bons moments del teatre català, a reivindicar-ne els noms; especialment els dels actors i les actrius i l’obra literària dramàtica. En definitiva doncs és una oportunitat per reflexionar sobre el teatre de casa nostra, i també la importància que el teatre d’aficionats ha tingut a l’hora de reivindicar el teatre fet a Catalunya, com a planter de les grans figures.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.