Exposicions
Ser Dona Migrant
Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 18:00 h. fins 30-01-2026
Sant Pere de Ribes celebra el Dia Internacional de les Persones Migrades amb la inauguració d’una exposició on les protagonistes són les dones migrades del municipi.
Es tracta d’un recull de 20 fotografies de dones, més fotografies d’objectes escollits per elles, amb les seves històries com a persones que han migrat i s’han arrelat al territori. De la mà del fotoperiodista Lucas Vallecillos, amb el suport de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, aquest projecte comú té com a objectiu donar veu i visibilitzar aquestes dones.
“Ser Dona Migrant” s’inaugurarà a la Biblioteca Josep Pla de les Roquetes, el 18 de desembre, a les 18 hores, i es podrà visitar fins al 30 de gener. Posteriorment, les imatges també s’exposaran a la Biblioteca Manuel de Pedrolo de Ribes.
Al pròleg del llibre-catàleg destaca que el projecte vol crear “un espai de reflexió i debat per a la ciutadania sobre la interculturalitat, migracions, la convivència, les desigualtats i els drets humans, on es vol visibilitzar amb imatges les dones migrades arrelades al territori ressaltant les seves històries, identitats, lluites i contribucions a la societat d’acollida”.
En aquest acte es comptarà amb la presència de 3 d’aquestes dones participants en el projecte, i la participació de Lucas Vallecillos. També es durà a terme l’actuació d’un músic d’origen peruà que des de l’any 2002 viu a Catalunya i la lectura d’una poesia.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.