Agenda del Penedès

Altres

Taller, xerrada i l’obra de teatre “Tarsius”

Vilafranca del Penedès | 28-01-2026 18:30 h. fins 08-02-2026

Taller, xerrada i l’obra de teatre “Tarsius”

En el marc d’aquesta iniciativa, s’han organitzat diverses activitats amb l’objectiu de promoure la reflexió, oferir eines de suport i contribuir a normalitzar la conversa sobre el patiment emocional, especialment entre joves adolescents i les seves famílies.

Taller “Cos present”

Els dies 28 i 29 de gener, de 18.30 a 20.30h, a la sala de moviment de La Nau, tindrà lloc el taller Cos present, a càrrec de Ferran Carvajal. La proposta posarà el focus en la presència del cos en situació: com el cos respon, aguanta, decideix o s’atura davant la pressió del grup, el soroll extern, l’exigència i el silenci.

El treball es desenvoluparà sense partir del relat personal ni de l’experiència biogràfica, sinó des del joc, la ficció i l’observació, amb la voluntat de generar un espai segur i accessible per a totes les persones participants.

És un taller gratuït, dirigit a joves de 14 a 25 anys. Cal inscripció prèvia a espectacles@vilafranca.cat

Xerrada “Quan costa viure, parlar ajuda”

El dimarts 3 de febrer, a les 18.30h, la sala d’actes de l’Escorxador acollirà la xerrada Quan costa viure, parlar ajuda, a càrrec de Clara Rubio, directora de l’Associació Catalana de Prevenció del Suïcidi.

L’activitat s’adreçarà a la població general, però estarà especialment pensada per a famílies d’infants, joves i adolescents. La xerrada se centrarà a normalitzar la conversa sobre el patiment emocional i el suïcidi, reduir pors i mites —com ara la falsa creença que parlar-ne incita o que preguntar pot fer mal— i dotar de recursos tant els joves com les famílies per detectar senyals d’alerta i saber com actuar.

Obra de teatre “TARSIUS”

El diumenge 8 de febrer, a les 19h, el Teatre Cal Bolet acollirà la representació de TARSIUS, dirigida per Ferran Carvajal. L’obra abordarà el suïcidi juvenil des d’una mirada artística i reflexiva, amb la voluntat de contribuir a generar consciència i debat al voltant d’aquesta realitat.

Les entrades estaran disponibles a través del web espectacles.vilafranca.cat a partir de dissabte 24 de gener.

Amb aquest conjunt d’accions, l’Ajuntament de Vilafranca reafirma el seu compromís amb la salut emocional de la ciutadania i la necessitat de treballar la prevenció del suïcidi des d’una mirada transversal, comunitària i coordinada entre serveis.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!