Agenda del Penedès

Música, concerts, balls

Trobada de Joves poetes amb Cocteau

El Vendrell | 21-02-2026 12:00 h.

Trobada de Joves poetes amb Cocteau

Així doncs, proposem un esdeveniment que permeti un diàleg amb noves generacions de poetes. Aquesta primera trobada organitzada pel museu és una exploració de la nova poesia a Catalunya com a acció oberta al coneixement d’aquestes noves generacions com a activadores de nous diàlegs amb el passat.

Es tracta d’una acció coordinada amb Laia M. Llobera, la qual convida a diferents poetes per aquest intercanvi generacional a través de la paraula: Júlia Sentís, Adrián Salcedo Toca i Cecília Navarro.

Dissabte 21 a les 12 del migdia tindrà lloc la trobada oberta a la sala d’exposicions principal del Museu Apel·les Fenosa. L’activitat és gratuïta amb l’entrada al museu i és obligatòria la inscripción previa a través de la nostra web: https://store.museuapellesfenosa.cat/activitats/joves-poetes-cocteau/

Laia M. Llobera és poeta, curadora i investigadora. Llicenciada en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada per la Universitat de Barcelona i màster en Art Contemporani pel Sotheby’s Institute of Art de Nova York. És autora dels poemaris L’Arquitecte i Altres Plagues (Edicions 1984), i la seva obra ha estat recollida en diverses antologies i revistes poètiques.Ha estat interna i fellow en institucions com el Whitney Museum, The Jewish Museum, el Solomon R. Guggenheim Museum, la Peggy Guggenheim Collection, Gagosian Art Advisory o Art Intelligence Global. Com a crítica i periodista cultural, ha col·laborat amb Núvol, Catorze Cultura i The Posttraumatic, entre d’altres. Actualment al Konvent, espai artístic autogestionat.

Júlia Sentís
Investiga maneres torçades de fer en l’encreuament entre la poesia, el cos en moviment, les pràctiques fabulatives, la pedagogia i la mediació. Es pregunta sobre com la llengua, posada en moviment, pot ser un espai d’imaginació ètica i material per al present. És autora del poemari palpentes (Certamen Art Jove de Poesia Salvador Iborra 2025).

Adrián Salcedo Toca
Poeta avantguardista maresmenc. Opera amb tècniques d’escriptura irracional i dada-poetry —un híbrid entre el dadà i la poètica de dades— així com de creació poètica expandida i de gran format. Finalista en dues ocasions del Certamen Art Jove de Poesia Salvador Iborra i guanyador del Premi Marta Pessarrodona de Poesia Audiovisual. 

Cecília Navarro
Nascuda a Llucmajor el 2002, cursa Estudis Literaris a la Universitat de Barcelona. Ha format part del tercer volum de la Revista Poetry Spam i del Pamflet de Poètiques Viscerals La Tempesta. Ha publicat els poemaris La mamella de Déu (Viena Edicions, 2022), La dona talaiòtica (El Gall Editor, 2022) i ha participat en l'antologia Intersticis (Llentrisca Edicions, 2024). En l'àmbit teatral, és autora de Lo Cutrisme (Premi Frederic Roda de Teatre 2021) i de La Revolució (Residència Artística Tantarantana - Beques Barcelona Crea 2024).

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!