Agenda del Penedès

Altres

Sant Pere de Ribes celebra la Nit dels Museus

Sant Pere de Ribes | 16-05-2026 21:00 h.

Sant Pere de Ribes celebra la Nit dels Museus

També s’ha organitzat una ruta nocturna guiada amb el títol “Els Americanos a Sant Pere de Ribes”, que s’iniciarà a les 19.30 hores, des de la plaça de la Vila. Cal inscriure’s omplint aquest formulari o trucant al telèfon 93 896 28 57, de dimarts a diumenge de 10.30 a 14 h. Les places són limitades.

El Castell de Ribes, emplaçament patrimonial i referent cultural al municipi, també obrirà durant la Nit dels Museus fins a la mitjanit. Serà també el tret de sortida de la sisena edició del Festival Udaeta, que continuarà amb actuacions el diumenge 17. Es pot consultar tota la informació a la seva pàgina web.

El Castell serà també l’escenari del Monocicle, el Festival de Música d’Autor/a a Sant Pere de Ribes, que se celebrarà de l’11 al 14 de juny. Per a més informació: https://www.monocicle.cat/.

Les persones que visiten el Castell de Ribes poden conèixer i aprofundir en diferents aspectes rellevants de la història del municipi. Imatges, audiovisuals, maquetes o elements sonors acompanyen els espais originals de l’edifici per descobrir no només la seva significació històrica, estretament lligada al territori, sinó també del paisatge i de la transformació de Sant Pere de Ribes.

El Centre d’Interpretació dels Americanos és el primer de Catalunya i acull l’essència de la història i el llegat dels Americanos. L’espai trasllada al visitant, a través d’una visita interactiva amb diverses sorpreses que es van descobrint, el que va ser aquella part de la història, explicant des de tots els àmbits la realitat del moment. També acull l’Oficina de Turisme i Punt d’informació del Parc del Garraf on es pot demanar informació per gaudir de Sant Pere de Ribes i el seu entorn.

La Nit dels Museus és un esdeveniment global que se celebra pels volts del 18 de maig, Dia Internacional dels Museus, i que es va originar l’any 1997 a Berlín. Actualment, se segueix a tot el món permetent visitar gratuïtament diversos museus i equipaments culturals durant la nit.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!