Exposicions
Forma, Natura i Color
Gelida | 28-05-2026 18:30 h.
El proper dijous 28 de maig, l’Espai 1880 de l’Ajuntament de Gelida obrirà les seves portes per inaugurar l'exposició col·lectiva «Forma, Natura i Color». La mostra, que es perllongarà fins al 28 de juny, ofereix un viatge artístic a través de les mirades i estils de tres creadors estretament vinculats al municipi: José María Macías, Rosa Reig i Montse Rovira.
L’exposició neix en el marc de l’Associació d’Artistes de Gelida, un col·lectiu fundat el setembre de 2025 amb l'objectiu de compartir, aprendre i apropar l'art a tota la ciutadania. Aquesta mostra col·lectiva és el reflex de la convivència creativa de l'entitat, que té el seu punt de trobada cada divendres a les Golfes del CIC - Monges.
Tres artistes, tres mirades úniques
L'exposició destaca per la diversitat de trajectòries i llenguatges dels seus autors:
● José María Macías: Amb una pintura d'arrel molt personal i emotiva, Macías va començar la seva trajectòria el 2017. Troba la seva inspiració en la pintura paisatgística i les marines, convertint cada quadre en un espai de llibertat i serenor.
● Rosa Reig: Artista de llarga trajectòria en l'entorn cultural de Gelida, Reig destaca per la seva constant evolució en l'art contemporani, visible en exposicions com Finestres (2025). Molt vinculada a la cultura popular local, ha dissenyat portades i cartells per a la Festa Major del municipi.
● Montse Rovira: Formada en disseny de moda i vinculada a les arts visuals i l'educació de ben jove, Rovira treballa principalment amb l'oli, l'acrílic i l'aquarel·la. La seva obra, d'una gran sensibilitat visual, es focalitza en el retrat, la figura humana i el paisatge.
Dades de l'esdeveniment i horaris de visita
● Acte d'inauguració: Dijous, 28 de maig de 2026, a les 18:30 h.
● Lloc: Espai 1880 (Ajuntament de Gelida).
● Dates de la mostra: Del 28 de maig al 28 de juny de 2026.
● Horaris de visita:
○ De dilluns a divendres: de 09:00 h a 14:00 h.
○ Dijous a la tarda: de 16:30 h a 18:30 h.
○ Dissabtes i diumenges: de 10:30 h a 14:00 h.
L'entrada és lliure i gratuïta, oberta a tots aquells veïns, veïnes i visitants que vulguin gaudir del talent local i de l'expressió artística en comunitat.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.