Agenda del Penedès

Teatre, dansa i arts escèniques

Ángel González, poesia i vida

Vilafranca del Penedès | 02-08-2026 19:00 h.

Ángel González, poesia i vida

Ángel González, poesia i vida és un recull de part de l’obra del poeta asturià Ángel González a través de bona part de la seva vida, travessada per la ciutat que el va veure néixer, la família, la guerra i la salut: trets que van marcar la seva joventut i l’obra posterior. Un recorregut entre memòria i temps que habita l’escenari i ens guia, entre paraula i guitarra, pels paisatges humans de la seva obra.

Ángel González Muñiz (Oviedo,  6 de setembre de 1925 - Madrid, 12 de gener de 2008) va ser un poeta espanyol de la Generació del 50. Guardonat amb el  Premi Príncep d'Astúries de les Lletres el 1985 i acadèmic i Premi Reina Sofia de Poesia Iberoamericana el 1996, va publicar el seu primer llibre de poemes el 1956.

La seva obra és una barreja d'intimisme i poesia social, amb un particular i característic toc irònic, i tracta assumptes quotidians amb un llenguatge col·loquial i urbà, gens neopopularista ni localista. El pas del temps i la temàtica amorosa i cívica són les tres obsessions que es repeteixen de llarg a llarg dels seus poemes, de regust malenconiós però optimistes.

Jordina Biosca és creadora, narradora oral, guionista i directora des del 1998. Ha presentat els seus espectacles en diversos festivals, cicles de narració, poesia i teatre d’arreu del país i de l’Estat espanyol a part d’actuacions continuades en programacions estables per tot Catalunya. Combina els espectacles íntegrament de text amb les actuacions amb acompanyament musical tant amb músics de formació clàssica com contemporània. És protagonista de tots els seus espectacles i en fa l’adaptació de tots els guions.

Durant els anys 2005-2024 fou la directora, ideòloga i gestora del Festival EVA, EN VEU ALTA, festival internacional de narració i tradició oral al Penedès i a Pradell de la Teixeta (Priorat).

Actualment gestiona el projecte EVALUDENS, de tradició oral en las escoles amb actuacions mensuals a les aules de romanços y cançó popular, cançó improvisada i narració oral per a alumnes de primària i secundaria.

David García Aparicio ha tocat en diverses formacions de Jazz i Rythm&Blues fent actuacions arreu de Catalunya i de l’Estat d’entre les quals destaquen: Blues Factory (Blues), Songo7 (Latin Jazz), Terrassa All Stars (Jazz), Jazz Guitar Duet (Jazz). Ha col·laborat amb músics com Josep Maria Farràs, Benet Palet, Xavier Figuerola, Nono Fernández, David Mengual, entre d’altres. Al 1998 funda el grup Full House amb el que comença la seva trajectòria com a intèrpret de les seves pròpies composicions i amb el que enregistra el seu primer treball discogràfic (Full House, Taller de Músics). Col·labora habitualment amb Jordina Biosca des del 2016.

El preu de l’entrada és de 4 €.

Es poden adquirir online a través de: https://espectaclesvilafranca.koobin.cat/ o bé presencialment al mateix Claustre de Sant Francesc una hora abans de l’inici de l’espectacle.

Aquest serà el darrer espectacle per a adults del cicle Paraules als Claustres d’aquest 2026.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!