OPERARI DE LA COMPANYIA D'AIGÜES DE VILANOVA I LA GELTRÚ
ANUNCI Per acord del Consell d’Administració de la Companyia d’Aigües de Vilanova i la Geltrú, S.A.M., en sessió del dia 25 de setembre de 2025, es va aprovar les bases i la convocatòria pública amb proves i mèrits per cobrir la plaça d’operari d’abastament per fer la suplència de personal fix de la plantilla en situació de suspensió de contracte.
El termini per la presentació de les instàncies serà fins el dia 17 d’octubre de 2025.
Els restants i successius anuncis de la convocatòria es faran públics a l’apartat de Recursos Humans de la web de la Companyia www.aiguesvng.cat.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONAL LABORAL INTERÍ MITJANÇANT PROCÉS DE SELECCIÓ AMB PROVES I VALORACIÓ DE MÈRITS PER UNA PLAÇA DE DURADA DETERMINADA D’OPERARI D’ABASTAMENT DE LA COMPANYIA D’AIGÜES DE VILANOVA I LA GELTRÚ, S.A.M.
1. NORMES GENERALS. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1 L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció, pel procediment selectiu públic de personal laboral interí, amb proves i mèrits, d’un operari d’abastament amb caràcter interí, per fer la substitució de personal fix de la plantilla de la Companyia en situació de suspensió de contracte (incapacitat temporal).
1.2 La plaça amb caràcter de durada determinada ha estat aprovada pel Consell en data 25 de setembre de 2025, i publicada a la web de la Companyia i altres mitjans de comunicació públics en data 26 de setembre de 2025.
1.3 Les retribucions que corresponen al lloc de treball associat a la plaça convocada d’operari d’abastament i que són: 23.918,66€ bruts/any pel 2024.
1.4 Jornada laboral de 35 hores setmanals, segons el vigent conveni col·lectiu.
1.5 Funcions del lloc de treball d’operari d’abastament, associat a la plaça convocada són: - Suport a l’oficial en tasques d’instal·lació de noves xarxes i escomeses i substitució o reparació de les existents. - Suport a l’oficial en tasques d’execució i manteniment de les instal·lacions del servei municipal d’aigües. - Controlar l’estat de diverses instal·lacions i realitzar el seu manteniment. - Realitzar diverses funcions de suport a les tasques de l’oficial en muntatges i reparacions. - Analitzar diàriament la quantitat de clor de l’aigua de la xarxa en diferents punts de la població. - Realitzar lectures dels comptadors de tota la ciutat, ja siguin domèstics o bé provisionals. - Controlar i si s’escau canviar, els números de pòlissa dels comptadors. - Verificar el bon funcionament dels comptadors que s’han instal·lat. - Controlar i avisar, verbalment o per escrit, quan es detecti alguna anomalia o deficiència en el funcionament d’un comptador en el moment de la seva lectura. - Executar els tancaments i obertures dels comptadors quan existeixi una manca de pagament per part dels usuaris. - Realitzar la conducció del vehicle assignat del servei. - D’altres que, amb caràcter similar, li siguin atribuïdes.
1.6 Les bases generals que regiran aquest procés selectiu seran les aprovades pel Consell de la Companyia del dia 25 de setembre de 2025, publicades a la web oficial de la Companyia i, com a mínim, un mitja de comunicació públic digital.
1.7 Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent, i especialment, la Llei orgànica de protecció de dades.
2. REQUISITS ESPECÍFICS DE PARTICIPACIÓ A LA CONVOCATÒRIA
A més dels requisits generals detallats en les bases, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents: a) Titulació: estar en possessió del títol de Graduat Escolar o Educació Secundària Obligatòria, abans que no es fineixi el termini de presentació d’instàncies. Les equivalències o homologacions de titulacions hauran de ser aportades per l’aspirant mitjançant la certificació expedida, a tal efecte, per l’organisme oficial competent. b) Llengua catalana: les persones aspirants hauran d’acreditar el coneixement corresponent al nivell bàsic de català A2 (antic A bàsic) amb independència de la seva nacionalitat. En cas de no acreditar-lo hauran de realitzar la prova corresponent. c) Llengua castellana: les persones aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola hauran d’acreditar els coneixements de la llengua castellana de nivell intermedi, mitjançant els certificats següents: • Haver cursat la primària i la secundària a Espanya. • Diploma d’espanyol (nivell intermedi) que estableix el RD 1137/2002, de 31 d’octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest. • Certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes. En cas de no acreditar-ho hauran de realitzar la prova corresponent. d) Permís de conduir classe B1. e) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques i funcions de la plaça. f) Declaració jurada on consti no haver estat inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública i de no estar immers en causes d’incompatibilitats segons la Llei 53/1984 de 26 de desembre.
3. PRESENTACIÓ I ADMISSIÓ DE SOL·LICITUDS
La presentació de sol·licituds es farà mitjançant el tràmit en línia específic per la participació a proves de selecció establert per la Companyia en el seu apartat de Recursos Humans, a través d’un link directe des del dia de la publicació al web oficial de la Companyia fins el 17 d’octubre de 2025.
Així mateix, es poden presentar:
- Presencialment a les oficines de C/Col·legi, núm. 38 de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) en horari de dilluns a divendres de 9h a 14h.
- A través del correu electrònic: rrhh@aiguesvng.cat.
La sol·licitud haurà d’anar acompanyada de la documentació següent:
• Sol·licitud específica per a la presentació a proves de selecció (publicada al web).
• Currículum vitae.
• Fotocopia del DNI.
• Fotocòpia del permís de conduir classe B1.
• Fotocòpia dels documents acreditatius dels requisits esmentats al punt 2 excepte l’apartat e).
• Fotocòpia dels mèrits a valorar.
En el cas de les persones que resultin seleccionades hauran de presentar el dia de l’entrevista els documents originals dels mèrits al·legats davant el tribunal de selecció per a realitzar el concurs de mèrits. En el cas que no es presenti la documentació acreditativa dels mèrits o que aquesta sigui incorrecte o incompleta, es considerarà el mèrit no al·legat i es tornarà a calcular el còmput de mèrits amb les conseqüències corresponents, amb relació l’ordre de puntuació i relació de les persones candidates en el resultat final del procés de selecció.
Passat el termini de presentació de les sol·licituds a la participació del procés selectiu, no s’admetrà cap document (requisits i acreditació de mèrits), quedant fora de la seva valoració.
4. PROCÉS DE SELECCIÓ
El procediment de selecció serà obert i es desenvoluparà mitjançant proves selectives i valoració de mèrits.
La data, el lloc i hora en què començaran els exercicis, s’anunciarà conjuntament amb la llista d’admesos i exclosos, amb un mínim de quinze dies d’antelació, a la pàgina web www.aiguesvng.cat.
Els aspirants hauran de comparèixer a les diferents proves proveïts del DNI, passaport o permís de conduir. La manca de presentació d’aquest document determinarà l’exclusió automàtica de l’aspirat del procediment selectiu.
El tribunal podrà decidir lliurement l’ordre en la realització dels exercicis, podent variar l’ordre que tot seguit s’estableix.
Les proves selectives es duran a terme, sempre que sigui possible, una a continuació de l’altra, de manera que en un mateix dia es podran portar a terme més d’una prova.
5. EXERCICI DE LA FASE DE PROVES
6. FASE DE VALORACIÓ DE MÈRITS
7. PERÍODE DE PROVES