Raquel Martin |
11-05-2004 17:56
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Però, què és la equitació adaptada i la equinoteràpia?
La equinoteràpia és una activitat terapèutica reconeguda a tot el món que utilitza el cavall com a eina bàsica de rehabilitació i millora per persones amb problemàtiques psíquiques, físiques i/o socials.
La teràpia, individualitzada i adaptada a cada cas concret, incideix directament en aquests tres àmbits:
- A nivell físic es produeixen millores en lequilibri, el control motor, la coordinació i els reflexes, la reducció de patrons de moviments anormals, el reforçament de la musculatura i, en general, millores en lestat físic de la persona com a resultat del contacte directe amb el cavall i de la pràctica dun esport.
- A nivell psicològic es donen un augment de lautoestima i lautoconfiança, la millora del control de les emocions i de les capacitats relacionades amb latenció, la memòria i la comunicació gestual i oral i, en general, la consecució dun benestar psicològic important.
- A nivell social es fomenta lestabliment de noves relacions de companyerisme i amistat, el respecte i lamor vers els animals i la natura, laugment del nombre de vivències positives i la potenciació dun sentiment de normalitat molt minvat sovint.
Tot entès com un divertiment, un moment doci i relaxació en un entorn natural i lliure destrès, el que fa que les finalitats terapèutiques quedin amagades darrera divertits exercicis.
I com ho fem realitat?
Des del passat mes doctubre a la Hípica La Granja de Sitges estem duent a la pràctica tota aquesta teoria i lexperiència està resultant dallò més enriquidora. Actualment estem treballant amb dos grups de la Fundació Ave Maria que progressen a un bon ritme.
Aquestes persones pateixen discapacitats psíquiques profundes i tenen, a més, molts problemes físics associats. Per aquest motiu treballem bàsicament en aquestes dues direccions per aconseguir millores en aspectes físics com lequilibri, el reforç de la musculatura, la relaxació del cos sobre el cavall, la reducció de patrons anormals... Al mateix temps sincideix en capacitats psicològiques com latenció, el control de les emocions o la comunicació. Sense oblidar aspectes socials que també es treballen com són el fet de moures en un ambient diferent al habitual, conèixer altres persones i establir noves relacions...
Aquesta tasca es fa en constant coordinació i collaboració amb els professionals de la pròpia Fundació i seguint un pla de treball individual que respon a les necessitats de cada persona però també tenint en compte les característiques del grup tot adaptant-nos al mateix.
Però aquest projecte no ha fet més que començar el proper repte serà que aconseguim bons genets al marge de la seva discapacitat capaços, per què no, fins i tot de competir.
En aquest sentit el proper dia 30 posarem la primera pedra i us esperem a tots perquè ho pogueu veure i gaudir.
Sira Matas
Raquel Martin
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!