Foto: A.M.
L'Hora del Garraf |
12-07-2002 07:07
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El creixement demogràfic de Vilanova i la Geltrú amb l'actual situació de mancança d'infraestructures esportives, culturals i d'equipaments educatius i sanitaris pot esdevenir un dels perills més greus per a la ciutat, tal com es desprèn de la diagnosi que ha fet el grup redactor del Pla Estratègic de la ciutat, que aquesta setmana el govern ha presentat als grups de l'oposició. L'oferta educativa de la UPC, el fort teixit associatiu en l'àmbit cultural i el potencial urbanístic que es presenta en les zones de l'Ortoll i l'Eixample Nord són algunes de les coses que, segons els experts, Vilanova ha d'aprofitar per definir no només el futur immediat sinó també a llarg termini i que imprimiran a Vilanova caràcter de capital de comarca.
L'existència d'habitatges buits al centre de la ciutat pot esdevenir una font de degradació que lligui amb els recursos socials limitats d'una ciutat de poc més de 50 mil habitants, tal com es desprèn de les conclusions que els experts han extret de l'anàlisi profunda de la capital el Garraf. La població desconeix els serveis sanitaris que hi ha en una capital de comarca on tothom critica la manca d'especialistes i l'escassa coordinació dels serveis d'urgència. En canvi, els experts recorden que la cobertura hospitalària que assegura la Xarxa Hospitalària d'Utilització Pública és raonable en l'àmbit comarcal i que Vilanova té una cobertura adequada per part dels CAP (Centres d'Atenció Primària) i un bon desenvolupament de les ABS (Àrees Bàsiques de Salut).
La situació de desconcert es produeix quan es tenen en compte els índexs de creixement demogràfic previstos per als pròxims anys. Vilanova i la Geltrú ha d'estar preparada per absorbir una gran quantitat de nouvinguts que provocaran un important increment de la demanda de serveis. Aquesta situació que hi ha actualment amb la sanitat, es reprodueix en el cas de l'educació. Les escoles ja comencen a ser insuficients i els redactors del Pla Estratègic alerten de la necessitat d'incrementar l'oferta d'equipaments educatius, i d'adequar l'oferta i la demanda de Formació Professional.
Societat del coneixement
Els experts creuen que Vilanova ha d'apostar per la Societat del Coneixement aprofitant el potencial que suposa l'oferta educativa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'existència de centres de recerca i formació de qualitat per una ciutat mitjana. Neàpolis pot ser, segons els redactors del Pla Estratègic de Vilanova, un punt de trobada dels interessos empresarials i de formació lligats a la societat del coneixement. De tota manera, l'estudi adverteix que un dels principals problemes per poder situar Vilanova com a ciutat puntera a Catalunya és el baix nivell de formació del personal i les dificultats que les empreses tenen per trobar personal qualificat per desenvolupar tasques de coneixement alt. La situació privilegiada de la ciutat i les condicions climàtiques li donen un important potencial en el sector dels serveis i el lleure.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!