Foto: FdG / RUTH
L'Hora |
07-09-2002 10:03
El Club d'Inventors d'Espanya destaca el progrés que ha fet la fira, que considera una de les millors d'Europa
Vilanova i la Geltrú va donar ahir al migdia el tret de sortida a la novena edició de Galàctica, la fira internacional d'invents i noves patents, que es podrà visitar fins aquest diumenge al Pavelló Poliesportiu del Garraf, a la ronda Ibèrica. Expositors de tot l'Estat espanyol es donen cita en un certamen que creix any rere any i que en aquesta edició presenta un total de 159 innovacions d'aplicacions i camps molt diversos. L'Associació d'Empresaris del Garraf (ADEG) gestiona enguany el certamen juntament amb la regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament. L'organització espera rebre entre 12.000 i 15.000 visitants.
Galàctica és ja un referent com a fira sectorial dels invents a tot l'Estat espanyol. Isidre Also, director tècnic del certamen, s'atreveix ja a dir que és la segona en importància a Europa després de la de Ginebra. I és que la progressió del certamen ha anat en augment amb el temps, i això ho demostra que després de vuit edicions ja s'han desenvolupat més de 250 projectes exposats a la fira, i que quatre de cada cinc idees presentades al certamen aconsegueixen els contactes comercials o financers necessaris per a la seva viabilitat.
Giacomo Diana, del Club d'Inventors d'Espanya, destacava ahir el relleu de Galàctica en el panorama estatal. «Cada any creix i és molt millor que moltes fires que es fan a l'estranger», opina. Diana defensa el paper del «petit inventor», que sovint es troba que no té els mitjans necessaris per desenvolupar una idea que després acaba aprofitant una altra empresa. «El problema més gran que té avui l'inventor és explotar la patent perquè els inversors l'acceptin i la desenvolupin», indica.
Galàctica és un aparador que mostra des de l'instrument casolà més anecdòtic fins a aparells d'alta tecnologia per a aplicació indutrial. Per exemple, en l'àmbit domèstic el visitant trobarà un protector per tallar pernil, els clàssics aparells per treure els taps de les ampolles de cava, un dispositiu per trencar fruits secs, un altre per netejar utensilis de cuina o una curiosa rentadora de cargols. En qüestions de seguretat, Galàctica mostra diferents aplicacions relacionades amb la conducció de cotxes, altres com ara un airbag de seguretat per a submarinistes, que s'activa si aquest perd el coneixement, o un sistema electrònic que assegura l'ús del casc en motocicletes. Alguns expositors incideixen també en el camp de la medicina, hi trobem des de tubs per facilitar la intubació nasotraqueal, procediments per millorar els drenatges quirúrgics i dispositius d'auscultació.
Un passeig per fer amb calma amb invents per a tots e
ls gustos.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




