COMARCA

Mihura i Oller, a les PAU

Les proves d'accés a la universitat (PAU) han començat avui amb les proves de castellà, català i llengua estrangera

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

En l'examen de Llengua castellana i literatura -el primer que s’ha realitzat- els estudiants han fet exercicis de comprensió lectora, expressió escrita, sintaxi i gramàtica. En l’opció A s’ha inclòs un fragment de l’obra Tres sombreros de copa, de Miguel Mihura, i una redacció sobre el tema El llenguatge de la publicitat. En l’opció B, en canvi, els estudiants que l’han triat han hagut d’analitzar un article titulat Especialista en todo de Juan Goytisolo, publicat al diari El Pais. La redacció havia de ser sobre las Leyendas, de l’escriptor Gustavo Adolfo Bécquer.

A la prova de Llengua catalana i literatura, els estudiants han pogut triar entre un fragment de l’obra La bogeria, de Narcís Oller, i els articles 11 i 12 del Projecte de llei de l’accés a l’entorn de les persones amb discapacitat usuàries de gossos d’assistència. A la part comuna de reflexió lingüística els estudiants havien de fer exercicis de sintaxi i gramàtica.

L’opció majoritària de llengua estrangera ha estat l’anglès, molt per davant del francès, l'alemany  i l’italià. Aquests exàmens consten d’una part de comprensió de lectura, una de redacció i una prova auditiva.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local