Ajt Sitges. Sitges, contra la venda illegal
Redacció |
10-08-2011 23:00
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Una de les mesures més importants és l’increment policial. Policia Local i Mossos d’Esquadra han desplegat un ampli dispositiu de seguretat durant tot el dia que s’incrementa els caps de setmana ja que és quan més s’accentua la venda il•legal. L’actuació va començar a finals del mes de juny amb presència d’agents de paisà de la Policia Local.
En aquest temps, la Policia Local ha efectuat 15 denúncies i 1 detenció. Aquesta va ser resultat d’una operació contra la venda ambulant de la qual van resultar ferits 4 agents.
Les intervencions policials es duen a terme en diferents punts de la vila, entre els quals destaquen el Passeig de la Ribera, Carrer Parellades i Primer de Maig.
De moment, s’han incautat prop de 5.000 unitats de gènere. D’aquests, 1680 unitats corresponen a productes de bijuteria, 1464 són ulleres de sol, 827 DVD, 450 joguines, 223 unitats de tèxtil i 223 unitats de joguines, i 94 unitats relacionades amb begudes i comestibles. En total la Policia Local ha decomissat en els dos últims anys més de 100.000 unitats.
Campanya informativa
Paral•lelament, l’actuació contra la venda il•legal contempla una campanya informativa adreçada als ciutadans de la vila i al sector turístic en general que informa sobre les conseqüències nocives tant des del punt de vista econòmic com social. A través de l'edició de més de 8000 díptics i 250 cartells editats en 7 idiomes diferents -català, castellà, anglès, francès, alemany, italià i rus-, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Sitges expliquen, entre altres qüestions, que la majoria del gènere comercialitzat pot procedir de robatoris. La venda il•legal pot posar en perill la salut i la seguretat dels usuaris. Els productes que es venen són de baixa qualitat i sense garanties oficials.
Aquesta és una pràctica que danya la imatge dels municipis, ja que deteriora la qualitat dels seus espais públics.
Tant la realització de la venda com l’adquisició de productes són conductes il•legals, i per tant pot ser objecte de sanció d’acord amb les reglamentacions municipals.
Sitges és un dels municipis turístics que ha vist créixer la venda ambulant en espais públics sense autorització. Aquesta pràctica comporta competència deslleial i agreuja les dificultats de petites empreses i comerços legalment establerts, amb la consegüent pèrdua de llocs de treball. També implica frau contra la hisenda pública, atès que no genera impostos ni cotitzacions.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!