Ajt Sitges. Ple de desembre a Sitges
Redacció |
20-12-2011 12:42
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Després d’analitzar les diferents al•legacions procedents de 9 entitats, partits polítics, empreses i col•lectius, el govern municipal, liderat per Miquel Forns, portava ahir en la darrera sessió plenària del 2011 l’aprovació definitiva de les ordenances municipals i preus públics per l’any que ve.
De les 67 al•legacions presentades, el regidor d’Hisenda, Jordi Mas, va explicar que la gran majoria s’havien hagut de desestimar per manca d’empara legal, entre altres motius. No obstant, el conjunt d’al•legacions considerades constructives han estat acceptades pel govern i s’inclouran en les futures taxes. Entre aquestes, hi ha les bonificacions per a les famílies monoparentals. Jordi Mas va afirmar que “les ordenances van en la línia de marcar una justícia social, ja que es pagaran impostos segons la utilització del servei, sempre tenint en compte que els ciutadans no pagaran mai el 100% del seu cost”. Amb tot, una de les premisses que s’ha seguit per a la instauració dels nous preus públics, és mantenir els serveis i la seva qualitat, perseguint però, el reequilibri financer. En el cas de les llars d’infants, per exemple, les noves ordenances han de permetre continuar fent sostenible el servei i permetre, entre d’altres, la negociació d’una nova concessió que contempli la millora dels sous de les treballadores dels centres.
Per la seva banda, el regidor de Via Pública, Lluís Marcé, va argumentar els motius que han portat al govern a l’actualització del preu de l’aigua, “unes negociacions que han estat molt difícils, però que finalment hem aconseguit que suposi un increment mitjà de poc més del 7% sobre la tarifa vigent”. I és que, entre altres causes, el màxim responsable d’aquesta àrea, afirma que els preus tant de la compra de l’aigua a l’ATLL (Aigües Ter Llobregat) han augmentat, al mateix temps que ho ha fet el preu de la conservació per la incorporació dels serveis de manteniment dels equips de telemesura.
En la mateixa línia, la regidora d’Ensenyament, Vinyet Lluís, va argumentar l’increment de preus a l’Escola Municipal de Música “ja que des del 2007 no s’actualitzava l’IPC, que és el que hem hagut de fer, i a més la Generalitat ha rebaixat un 30% la subvenció a l’Escola de Música, per això, ha estat necessari regularitzar el preu del servei, per poder-lo mantenir”. Durant el debat sobre l’Escola Municipal Montserrat Almirall la regidora va afirmar un cop més que la voluntat del govern és mantenir el centre, “però potser serà necessari redimensionar l’oferta de l’escola”. Els alumnes hauran de fer front a l’augment de les mensualitats a partir de l’any que ve.
Per tancar el torn de les intervencions relacionades amb les noves ordenances municipals i preus públics, l’Alcalde, Miquel Forns, va concloure que “abans de prendre qualsevol decisió, el govern ha prioritzat els serveis que cal mantenir”. Tot i que l’Alcalde es va mostrar d’acord amb l’aposta de la CUP per l’anomenada fiscalitat progressiva, va puntualitzar també que l’Ajuntament el que no pot permetre és un endeutament progressiu, ja que “hi ha serveis deficitaris que no cobrim”. “Sinó s’atura el dèficit, l’Ajuntament entrarà en fallida. Per això apliquem polítiques tributàries que han de fer sostenibles aquests serveis”. Amb tot, l’Alcalde va reiterar que les famílies que no puguin accedir als serveis bàsics tindran bonificacions.
El govern municipal ha aprovat també una nova estructura d’organització municipal. Un dels objectius principals del govern és optimitzar els recursos humans en totes les àrees de l’Ajuntament per respondre a les necessitats reals del municipi, tenint en compte el número actual d’habitants. L’objectiu és aconseguir una major eficàcia del servei públic amb la menor despesa possible i això ha fet necessari establir una nova organització municipal i la modificació de l’actual estructura departamental, que passa per l’eliminació dels caps d’àrees, entre altres mesures.
En l’apartat de cultura i cooperació, el ple ha aprovat també el convenis entre l’Ajuntament i l’Associació Teatral dels Pastorets de Sitges. També han tirat endavant les modificacions dels convenis amb tres entitats socials de la vila sense ànim de lucre en el qual s’estableixen els ajuts econòmics per a aquestes entitats en aquest any 2011.
En aquest últim ple de l’any, s’ha donat llum verda als nous representants polítics que formaran part de les Comissions de promoció de la Vila, la comissió Especial de comptes, la Comissió informativa de la revisió del pla general, Turisme de Sitges i la Societat Sitges Model XXI.
El ple de desembre ha tancat el procés a través del qual s’ha cedit a joves empresaris de la vila els espais per a establir-se en el nou centre d’empreses creatives.
En l’apartat de les mocions, i amb el suport de tot els partits polítics, el ple de l’Ajuntament ha aprovat la moció de suport a la concessió de la creu de Sant Jordi a l’Institut d’Estudis Penedesencs.
I per l’any que ve, l’Ajuntament ja té el nou calendari de sessions plenàries. Com ja ve sent habitual, la cita plenària serà l’últim dilluns de cada mes.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!