VNG

Vilanova aposta pels horts socials

L'Ajuntament de VNG posarà en marxa el primer projecte d'hort social als jardins de la masia Magrinyà

VD.  Plànol de l'hort urbà de l'avinguda Rocacrespa

VD. Plànol de l'hort urbà de l'avinguda Rocacrespa

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La regidora de Medi Ambient, Blanca Albà, va afirmar que després dels endarreriments per problemes d'infrastructura i acondicionament del terreny, els horts urbans poden estar en marxa a finals d'aquest mes. Mentrestant, s'està concretant el sistema de funcionament, i preparant els cursos sobre agricultura ecològica que s'oferirà als adjudicataris d'aquestes parcel·les ubicades a la cruïlla entre el carrer del Doctor Zamenhof i l'avinguda de Rocacrespa, al costat de l'institut Dolors Mallafré.

La nova aposta: els horts socials

Si els horts urbans van néixer per afavorir l'envelliment actiu, promocionant l'agricultura ecològica, sostenible i de proximitat, així com la cessió temporal d'horts als ciutadans i ciutadanes, ara el projecte de l'Ajuntament és fomentar els horts socials.

La regidora Blanca Albà va anunciar durant el ple de dilluns que s'està avançant en el projecte del primer hort social als jardins de la Masia Magrinyà. L'hort social ja no té aquest aspecte lúdic. L'Ajuntament cedirà uns terrenys a col·lectius amb risc d'exclusió social perquè puguin fer agricultura de subsistència, conreant per al propi consum, i si tenen excedent de producció el puguin comercialitzar.

Així, les parcel·les s'adjudicaran a través dels serveis socials municipals, i de la Mesa d'Entitats Socials.

Banc de terres

D'altra banda, el Servei de Medi Ambient de l'Ajuntament està elaborant un banc de terres per trobar espais que es puguin destinar a nous horts socials. Fins ara ha localitzat diversos terrenys de propietat municipal al voltant del centre cívic de la Collada o al costat de la Ronda Ibèrica, però la intenció és trobar també terrenys de particulars que siguin aptes pel cultiu, per fer un cens de les terres hi ha al terme municipal, i que l'Ajuntament pugui fer de mitjancer per posar-les a disposició temporal d'aquests beneficiaris.

El banc de terres ha de beneficiar d'una banda les persones que no tenen feina i voldrien tenir un tros per treballar-lo, i de l'altra els qui tenen terres i no les poden treballar.

La cessió serà temporal, i per tant permet que el banc de terres disposi no només de sòl agrícola, sinó que es vol aprofitar alguna parcel·la que hores d'ara està qualificada d'urbanitzable, però que es pot cedir temporalment per aquests usos i així no es desaprofita.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local