Sixte Moral | FdG. C. Castro
Bernat Deltell i Milà |
18-01-2004 00:00
-En faig una valoració positiva, perquè teníem clar que aquesta ciutat havia perdut el tren en molts aspectes, com ara en el tema d’infraestructures i equipaments, o la posició de la ciutat en el territori. Teníem clar també que el creixement havia d’anar acompanyat de serveis i dotar Vilanova d’un ritme vital que havia perdut en els darrers anys. I tot això, en aquests quatre anys, s’ha aconseguit, tot i que no a un cent per cent, però sí que estem pel bon camí.
-El pacte amb ERC i IC-V ha estat positiu per a la ciutat?
-Sí, la coalició ha funcionat i s’ha demostrat que amb un acord escrit davant un pla de mandat les forces d’esquerra són capaces d’entendre’s.
-Tornaria a repetir l’experiència del pacte?
-Això és fer política ficció, perquè aquestes coses es debaten l’endemà de les eleccions. Ara bé, personalment només excloc d’un futur pacte el Partit Popular, i ho faig per una qüestió normal d’higiene política i, sobretot, per la seva actitud en el darrer ple quan ens van acusar de fer apologia del terrorisme.
-El creixement de Vilanova és una de les principals preocupacions?
-Per una banda hem aconseguit que les grans empreses no hagin abandonat Vilanova; el creixement accentua la manca de serveis i de llocs de treball, però tot això hauria empitjorat si haguéssim perdut, per exemple, l’empresa Pirelli. Ara, el que ens cal fer, és llimar les diferències socials, fer una aposta clara per a la plena ocupació i, també, integrar tots els nouvinguts que són, també, els vilanovins del futur. Vilanova és una ciutat oberta, però el creixement ha de ser armònic.
-Però es podria arribar a una situació límit?
-Mira, 600 persones a l’any és sostenible, en canvi 1.000 persones no, perquè també perdem població cada any, i això no ho diu ningú. El que cal és més implicació del govern català, perquè des de fa quatre anys ens estem barallant amb el departament d’Ensenyament per fer-los entendre que aquesta ciutat creix més que les altres, i que per tant, necessitem més serveis educatius. Aquest exemple posa de manifest una certa política, que és la de deixar que els municipis s’espavilin i, d’altra banda, no dotar-los de competències que per llei ens toquen. Aquest discurs ambigu és el que ens fa mal, perquè això no ens permet acollir amb totes les garanties els nouvinguts.
Publicat al diari AVUI signat pel periodista Bernat Deltell i Milà
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!