Flash

El Penedès surt al carrer per reivindicar la llibertat com a col·lectiu nacional

Representants polítics i d'entitats socials fan a Vilanova la tradicional ofrena floral al monument a Francesc Macià

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El Penedès va sortir ahir al carrer per defensar la identitat nacional de Catalunya i per reivindicar les llibertats i els drets històrics aprofitant la celebració de la diada nacional. La participació en les diferents manifestacions socials i polítiques de les tres comarques va ser força elevada, però d'entre tots els actes reivindicatius va destacar la marxa de torxes de Vilafranca del Penedès. La comissió Onze de Setembre va aconseguir mobilitzar unes 400 persones en la primera marxa d'aquestes característiques que s'organitza al municipi: la marxa va sortir dimecres a les onze de la nit de la plaça de la Vila per arribar al monument a Lluís Companys.

La diada nacional va tenir ahir al Penedès un marcat to reivindicatiu -en bona part influenciat per la proximitat de la campanya electoral- que s'allunya del caràcter festiu que havia predominat en altres edicions. Les ofrenes florals van ser la tònica dominant durant tota la jornada als diferents municipis i les intervencions dels polítics van reclamar obertament la llibertat nacional de Catalunya: «el nostre país mai s'ha sentit derrotat, sempre ha renascut l'esperança d'aconseguir llibertats i la plenitud com a col·lectiu nacional», va dir l'alcalde de Vilanova ahir al migdia al monument del vilanoví Francesc Macià. Moral va reconèixer que el camí és «encara llarg i difícil, però la força de la història ens donarà la raó».

La comissió Onze de Setembre de Vilafranca del Penedès va convocar dimecres a la nit per primera vegada una marxa de torxes fins al monument a Lluís Companys que va comptar amb la participació d'unes 400 persones. Després d'un llarg recorregut pel centre de la vila en què es van cridar per la independència i la llibertat de Catalunya, els organitzadors de la marxa van llegir un manifest en el qual van fer història de la repressió del poble català del passat i en l'actualitat: «la repressió dels grups independentistes, la llei antiterrorista, la seqüela de tortures ignorades pels jutges, la gasiveria fatxendosa dels papers de Salamanca».

La comissió Onze de Setembre va animar els presents a sortir de l'«acomplexament»: «no tenir vergonya de ser qui som, estimar el que és nostre i no imitar els qui ens dominen». En el manifest que es va llegir passada la mitjanit es va exigir als polítics «una democràcia neta i renovada» per a un poble que «se sent fort i aposta per opcions polítiques sense ambigüitats i volgudes per la majoria que ens encaminin a un estatut que ens reconegui com a nació o a la sobirania o a la independència».

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local