Els voltants del pantà de Foix han estat utlitzats per els ritus d'una secta. fdg/c. castro
EL PUNT/ALBERT MERCADER |
01-02-2004 13:59
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El director del Parc Natural del Foix, Pau Mundó, explica que «els vigilants del parc van veure en diverses ocasions unes ofrenes de menjar distribuïdes a terra i unes espelmes al costat, com si fos un ritu d'una secta. En una ocasió es va declarar un petit incendi que va ser ràpidament sufocat». Per això, els quatre vigilants que hi ha al parc i els cinc guardes que faran tasques de vigilància aquest estiu intensificaran la seva vigilància perquè no es torni a repetir. «L'incendi va ser molt petit, però hauria pogut ser molt greu. El lloc triat per aquesta ofrena va ser un lloc amb molt de pendent on el foc hagués pogut avançar molt ràpidament.» La zona triada per aquesta presumpta secta és l'espai sud, on hi ha més vegetació, principalment pi blanc. El cas s'ha donat a conèixer ara, precisament quan els responsables del parc estan elaborant l'informe anual del parc de l'any passat. L'incendi provocat pel ritu va ser un dels sis incendis que hi va haver durant l'any dins del terme del parc, que no va arribar a cremar ni tan sols una hectàrea. El cas va ser posat en coneixement de l'àrea de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. Fins ara no hi ha hagut cap cas semblant en els parcs naturals de la província. L'únic cas semblant es va donar fa uns anys en espais naturals de Galícia, segons ha confirmat Mundó.
El Parc Natural del Foix, declarat com a tal el 1993, s'omple sobretot els caps de setmana gràcies als concursos de pesca sense mort que organitza la federació de pesca a l'embassament i a les excursions que cada vegada més es fan per descobrir els seus entorns.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!