Ajt Sitges |
22-04-2004 13:00
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L'exposició, que s'allotjarà a l'Edifici Miramar, s'estructurarà en set àmbits que repassen l'evolució del seu treball, mostrant des del seu primer dibuix fins a la darrera etapa de la seva obra artística. La planta baixa del Miramar acollirà la vessant més íntima de l'artista amb fotografies, documents, els seus primers dibuixos i altres obres amb interès documental. La resta de l'Edifici s'ocuparà amb més de 60 obres que han estat acuradament seleccionades per a la mostra, procedents de diferents col·leccions privades.
Per tal de dur a terme aquest homenatge, lAjuntament de Sitges ha creat una comissió organitzadora presidida per lalcalde Jordi Baijet i integrada per la regidora de Cultura, Àngels Parés, el regidor de Turisme, Gabriel Serrano, la filla del pintor, Isabel Pruna, el director gerent del Consorci del Patrimoni de Sitges, Josep Sampera, la deixeble de Pere Pruna Lluïsa Sallent i els comissaris de la mostra, Isabel Coll i Antoni Sella.
Conferències, itineraris per conèixer la seva presència a Sitges i visites guiades adreçades al públic en general, escoles i universitats, completaran la commemoració del naixement de Pruna.
Les activitats principals es realitzaran entre els mesos de setembre i novembre, però el primer dels actes coincidirà amb la presentació de la peça del mes de maig, que organitza el Consorci del Patrimoni de Sitges, el proper divendres 21.
A Sitges, Pere Pruna va deixar un important llegat. L'artista, durant els anys que va viure a la vila, es va convertir en un personatge admirat i popular. El seu treball es va perpetuar, el 1961, quan va pintar el mural del baptisteri de la parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!