DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

PERIODISME LOCAL

EIX DIARI, a la nova plataforma de notícies de Google, News Showcase


Redacció Vilanova i la Geltrú

27-09-2022 11:00

Es tracta de l'únic mitjà del Penedès i Garraf present en aquest espai d'informació que engloba més de 1.700 publicacions d'arreu del món

EIX DIARI, a la nova plataforma de notícies de Google, News Showcase. EIX

EIX DIARI ja forma part de la nova plataforma de notícies de Google, News Showcase. Es tracta de l'únic mitjà del Penedès i Garraf present en aquest espai d'informació que engloba més de 1.700 publicacions d'arreu del món. I és que la companyia va llançar dijous passat una nova plataforma amb la voluntat de promocionar especialment la informació d'actualitat i de qualitat i, en el nostre compromís amb la innovació en el periodisme, ja es poden consultar les notícies i articles d'opinió d'EIX DIARI en aquest nou espai de referència.

Google ha defensat que la informació local és clau en aquest projecte. I la nostra presència a News Showcase és un reconeixement al lideratge del diari a les comarques de la vegueria del Penedès i ens confirma com a referent informatiu del territori. Es tracta d'una prova més de la nostra voluntat de dur el nostre projecte periodístic a totes les plataformes tecnològiques, com ja vam fer fa alguns anys aplicant la tecnologia AMP de Google per a dispositius mòbils a les nostres pàgines i amb Facebook Instant.

Actualment, Google no retribueix a EIX DIARI per la presència en la plataforma, però esperem que Google també recompensi el periodisme local i de proximitat com està fent ja amb el periodisme dels grans mitjans nacionals.  La nova funcionalitat de Google ofereix panells que mostraran la informació de cada mitjà i que seran un element més de la interface de News o Discover. La seva aparició per a cada usuari dependrà de l'algoritme, dels interessos de cadascú i de les fonts d'informació que consulti, així com de la seva localització geogràfica.

Des d'EIX DIARI ens adherim a la campanya #HolaCatalà per defensar el català i reclamar a Google que la nostra llengua tingui presència en tots els seus serveis, com ara la plataforma News Showcase, i per això convidem els nostres lectors a seguir-nos a News Showcase com una manera de posar en valor el periodisme de proximitat i en català davant de la multinacional.

 

👋🏻 Ei, @Google!

El servei @googlenews ha tornat... però sense el català. Això trepitja el dret de 10 milions de catalanoparlants arreu del món.

L'1 de juny ens dèieu #HolaBarcelona.
Nosaltres us demanem que també digueu #HolaCatalà. pic.twitter.com/HtRl0eI70J

— Jordi Pu1gnerO (@jordiPuignero) July 6, 2022

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.