VAGA
18-11-2022 8:07
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Comitè de Vaga i els responsables de l'empresa PreZero han arribat a un preacord aquest dijous, després de dotze hores de reunió, pel qual es proposa augmentar el sou a la plantilla un 8,5% durant els pròxims 4 anys, a comptar des del 2022. El pacte obre la porta a desconvocar la vaga del servei de recollida d'escombraries que afecta 5 municipis de l'Alt Penedès des de fa sis setmanes. De moment l'aturada es manté, a l'espera del resultat de la votació dels treballadors sobre l'acord que es farà aquest divendres a partir de les tres de la tarda en assemblea. L'aturada ha afectat Sant Sadurní d’Anoia, Olèrdola, Sant Quintí de Mediona, Sant Pere de Riudebitlles i Torrelavit, municipis amb el servei derivat a la Mancomunitat Penedès-Garraf.
Nico Robi, enllaç sindical del Comitè de Vaga de PreZero, s'ha mostrat en declaracions a l'ACN relativament satisfet amb l'acord, però ha valorat que s'ha aconseguit, d'una banda, el compromís de revisar les condicions de la plantilla el 2025, i de l'altra, que el 2030 s'equipari la seva situació a la de la plantilla del servei de recollida d'escombraries de Vilafranca del Penedès, on el té concedit una altra empresa que ofereix millors condicions laborals, segons Robi.
El preacord preveu que els sous de la plantilla pugin un 3% el 2022 amb caràcter retroactiu, un 2% l'any que ve, un 2% el 2024 i un 1,5% el 2025.
PUBLICITAT
PUBLICITAT