Vegueria del Penedès

VEHICLES CLÀSSICS

El 65è Ral·li Internacional Barcelona-Sitges ha tornat a viatjar al segle passat per posar en marxa 77 "peces de museu"


ACN/ Carola López Sitges

12-03-2023 20:22

Els conductors i els passatgers dels cotxes i motos clàssics s'han vestit de l'època en què van ser fabricats

El 65è Ral·li Internacional Barcelona-Sitges ha tornat a viatjar al segle passat per posar en marxa 77 "peces de museu". Ajuntament de Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La plaça Sant Jaume de Barcelona ha viatjat aquest diumenge al segle passat acollint 77 cotxes i motos antics amb motiu de la 65a edició del Ral·li Internacional Barcelona-Sitges. Com és habitual, els conductors i passatgers dels vehicles clàssics s'han vestit com es feia a l'època en què van ser fabricats. Entre els cotxes inscrits en destaquen dos produïts el 1898: un Decauville Voiturelle i un Fisson Tonneau 8HP 3L, provinents de Bèlgica. Maria Marín, presidenta de Foment de Sitges i responsable del ral·li, ha destacat que són "autèntiques peces de museu en circulació". La caravana de vehicles antics ha sortit de Barcelona a quarts d'onze del matí per la Gran Via i ha acabat a Sitges passant per les costes del Garraf.

Marín ha recordat que tots els vehicles que participen en aquesta competició automobilística són d'abans del 1928 i ha considerat que una de les coses que el fa més especial és que tots els participants van vestits d'acord amb l'època dels seus vehicles. Entre les novetats d'enguany hi ha una petita modificació del recorregut, que no farà parada al Port de Sitges i que baixarà directament a la platja de la Fragata.

D'avis a nets

Entre els participants hi havia l'Alfonso Arderiu, net d'un dels fundadors del ral·li. La seva família fa 65 anys que participa en aquest esdeveniment. L'Alfonso ha conduït un España Torpedo del 1917, un vehicle que originalment es va fabricar per fer carreres. Quan el seu avi el va comprar, el va transformar per poder participar en el ral·li i perquè tingués quatre places. Tant ell com els seus cosins viuen "amb nervis i molta il·lusió" l'esdeveniment. "Patim per dues coses: perquè el cotxe funcioni tot el ral·li" i per "trobar la vestimenta adient", ha explicat tot assegurant que cada any canvien d'indumentària.

Qui sí que és nou al ral·li és el José Antonio, un mecànic especialitzat en cotxes d'època que s'estrena amb tres cotxes: un Graham-Paige i dos Ford del 1928. Detalla que aquests vehicles costen "molt de conservar econòmicament" i que cal estar-ne molt pendent perquè tenen una mecànica molt vella. Reconeix que no és fàcil circular amb ells per la ciutat, especialment pels semàfors. "No refrigeren igual", resumeix tot afegint que "amb paciència" espera acabar arribant a Sitges.

Aquest és un dels pocs dies de l'any en què es poden veure tants cotxes d'època circulant per Barcelona, ja que a la capital catalana només ho poden fer els caps de setmana per la zona de baixes emissions. Aquest diumenge, excepcionalment, les olors i els sons inconfusibles dels motors de vehicles centenaris han tornat a la plaça Sant Jaume, cosa que ha despertat la curiositat de centenars de persones.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.