DEFENSA AGRÀRIA
13-06-2024 21:57
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Unió de Pagesos ha presentat al·legacions en defensa del sòl agrari a l’avantprojecte de Pla Territorial Parcial del Penedès. En el seu escrit, el sindicat ha posat èmfasi en el valor productiu d’aquests espais com a generadors d’aliments, a banda de la seva funció a nivell paisatgístic.
A més, Unió de Pagesos denuncia també que en el procés de redacció de l’avantprojecte del pla no s’ha incorporat l’anàlisi d’afectacions agràries, tal i com preveu la Llei 3/2019, de 17 de juny dels espais agraris. Aquest anàlisi hagués permès des de l’inici del procés analitzar de forma paral·lela les afectacions ambientals, urbanístiques i agràries i escollir les alternatives d’ordenació que tinguin en compte els tres aspectes.
Per aquest motiu, en les al·legacions presentades el passat dia 6 de juny, el sindicat es mostra contrari a l’avantprojecte presentat i reclama que s’anteposi el valor agrari de la vegueria, sobretot tenint en compte el paper que juga a l’hora de preservar la biodiversitat i el paisatge.
Seguint aquesta mateixa línia, el sindicat reclama que s’elabori l’anàlisi d’afectacions agràries que permeti recollir alternatives que tinguin una afectació menor o, com a mínim, plantejar mesures correctores i compensatòries de la pèrdua d’espai agrari i de producció agrícola que suposarà els canvis que proposa l’avantprojecte i es torni a posar a informació pública, abans de prosseguir amb el procediment d’aprovació del Pla.
PUBLICITAT
PUBLICITAT