PUBLICITAT
ESCOLA POLITÈCNICA
26-02-2026 15:41
L'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la UPC ha encetat els actes oficials del seu 125è aniversari amb una jornada marcada per la memòria i la reflexió sobre la trajectòria del campus. Sota el lema “125 anys d'enginy: veus que fan Escola”, la celebració ha posat en valor el paper fonamental de professors, estudiants i antics directors en la consolidació de l’actual universitat.
L'acte ha comptat amb la presència del rector de la UPC, Francesc Torres, l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, i el director general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, Miquel Soriano. La directora de l’EPSEVG, Marisa Zaragozá, ha subratllat que “el món, més que mai, necessita enginyeria amb consciència, necessitem professionals capaços d’innovar i d’entendre l’impacte social de les seves decisions. Necessitem també més dones a les enginyeries, ampliant mirades i enriquint tot aquest talent col·lectiu”.
Zaragozá ha destacat la capacitat de l’escola per adaptar-se als temps, des de la industrialització del segle XIX fins a l’actualitat, amb nous graus, projectes i aliances internacionals. L’acte ha inclòs una taula rodona amb la directora actual i cinc dels anteriors directors del centre – Joan Majó, Joaquim Olivé, Andreu Català, Enric Trullols i Frederic Vilà –, que han compartit anècdotes i experiències sobre la transformació de l’EPSEVG al llarg dels anys.
Per la seva banda, l’alcalde Juan Luis Ruiz ha posat de relleu la relació estreta del campus amb la ciutat i la comarca, destacant la seva contribució a la recerca, la docència i la transferència de coneixement: “Un campus integrat a la ciutat que projecta les seves arrels a tota la comarca del Garraf i el seu entorn, amb una forta implicació al sector industrial i econòmic”.
El rector de la UPC, Francesc Torres, ha ressaltat que el campus vilanoví preexistia a la creació de la universitat politècnica i que aquesta història constitueix un dels pilars de la identitat de la UPC: “Som una universitat de país, arrelada al país”.
El 125è aniversari de l’EPSEVG continuarà amb activitats que posaran en valor l’evolució del centre, els reptes superats i l’impacte educatiu i social que ha tingut a Vilanova i la Geltrú i a la comarca del Garraf durant més d’un segle.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT