DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

AIGUA

Vilanova del Camí i Aigua de Rigat renoven el conveni per combatre la pobresa energètica i la vulnerabilitat econòmica


Redacció Vilanova del Camí

09-05-2026 18:11

Des de l’any 2016 fins a data d’avui s’han destinat un total de 40.553 euros i s’han pagat 674 rebuts de l’aigua de 328 famílies del municipi

Vilanova del Camí i Aigua de Rigat renoven el conveni per combatre la pobresa energètica i la vulnerabilitat econòmica. Aigua de Rigat

L’Ajuntament de Vilanova del Camí i Aigua de Rigat, companyia gestora del cicle de l’aigua al municipi, han renovat el conveni de col·laboració per combatre la pobresa energètica i la vulnerabilitat econòmica al municipi. El conveni, signat recentment a l’Ajuntament de Vilanova del Camí a càrrec de l’alcaldessa, Noemí Trucharte, i del gerent d’Aigua de Rigat, Francesc Giralt, contempla 8.000 euros que es destinaran a garantir el servei d’aigua a totes les persones de Vilanova del Camí per aquest any.

Des de l’any 2016 s’han destinat un total de 40.553 euros que han servit per pagar 674 rebuts d’aigua de 328 famílies del municipi.

El fons de solidaritat és un ajut que aporta la companyia d’aigua, i comporta l’exempció del pagament dels conceptes de la factura que siguin de titularitat d’Aigua de Rigat a aquelles persones que estiguin en situació de precarietat i vulnerabilitat econòmica, segons l’informe de risc d’exclusió residencial comunicat pels serveis socials. Les famílies en situació de vulnerabilitat que no disposen d’un informe de vulnerabilitat poden tramitar les bonificacions a través del portal web de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) o bé mitjançant els canals de contacte d’Aigua de Rigat.

Aigua de Rigat també compta amb dues iniciatives més per facilitar el pagament d’un servei tan essencial com és l’aigua, amb la implementació de la tarifa social i els compromisos de pagament sense interessos.

La tarifa social consisteix en una bonificació del 50% en el primer tram de consum domèstic. En aquest cas, es podran acollir a la tarifa social les famílies amb tots els seus membres en situació d'atur i els perceptors de pensions mínimes. També les persones i unitats familiars que acreditin que es troben en situació de vulnerabilitat, mitjançant informe de serveis socials de l'Ajuntament de Vilanova del Camí. A més, les famílies nombroses, ja siguin de categoria general o especial, també podran gaudir d’una tarifa ajustada per aquest col·lectiu amb una ampliació en els trams de consum. En paral·lel a la tarifa social, les persones abonades poden demanar també, en aquest cas a l’ACA, les bonificacions previstes en el cànon de l’aigua.

Finalment, els compromisos de pagament són acords de finançament negociat sense interessos del deute d’aquelles persones que tenen dificultats per fer front al rebut de l’aigua, però que no tenen la consideració de vulnerables per part de Serveis Socials. Aquesta alternativa permet escollir el millor dia per fer el pagament i ofereix la possibilitat de fraccionar-los en dotze mensualitats, gràcies al pla “12 Gotes”, que ofereix una quota fixa mes a mes durant un any. També es disposa d’una tarifa específica per famílies nombroses de categoria general i especial, amb l’ampliació dels trams de consum.

L’alcaldessa de Vilanova del Camí, Noemí Trucharte, ha destacat que ”aquest conveni és una eina fonamental per garantir un dret bàsic com és l’accés a l’aigua i per donar resposta a les situacions de vulnerabilitat que encara afecten algunes famílies del municipi. La col·laboració amb Aigua de Rigat ens permet actuar amb rapidesa i eficàcia des dels serveis socials i assegurar que ningú quedi enrere”. Trucharte també ha volgut posar en valor “el compromís sostingut d’Aigua de Rigat amb Vilanova del Camí al llarg de més de deu anys, un treball conjunt que ha tingut un impacte real en la qualitat de vida de moltes famílies”.

Per la seva part, el gerent d’Aigua de Rigat, Francesc Giralt, ha remarcat: “impulsem el cicle social de l’aigua per garantir el subministrament a totes les persones del municipi. En aquesta línia, el fons de solidaritat ens permet assegurar que les llars en situació de vulnerabilitat tinguin accés a aquest servei essencial. Treballem conjuntament amb l’Ajuntament de Vilanova del Camí per detectar aquestes situacions i donar una resposta adequada i immediata.”

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.