PUBLICITAT
VNG
07-04-2009 20:44
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Joan Ignasi Elena ha cridat a "no perdre la proporcionalitat de les coses". Ahir en el Ple els representants de grups de defensa dels animals van parlar "d'holocaust", "d'extermini d'animals" i van acusar el govern municipal d'estar "tacat de sang". Per a l'alcalde "això traspassa tota proporcionalitat. Demanaria una reflexió sobre l'ús de les paraules, sobretot per respecte a les persones que realment van ser víctimes d'aquestes situacions". Joan Ignasi Elena ha dit que "no es poden homologar els animals a les persones" i ha explicat que en el Centre d'Atenció als Animals de Companyia (CAAC) de la Mancomunitat Penedès-Garraf els gossos i gats de Vilanova i la Geltrú estaran en perfectes condicions.
"Jo no recordo haver sentit mai que a la gossera de la Mancomunitat a Vilafranca es facin coses que contradiguin la llei -ha afirmat Elena-. Per això tots els municipis del Penedès i del Garraf s'hi han anat incorporant mitjançant convenis, perquè s'hi tracten bé els animals i s'hi reuneixen les condicions tècniques, professionals i d'atenció necessàries". D'aquesta manera ha desmentit rotundament els arguments dels grups contraris al trasllat de la gossera, que afirmen que a Vilafranca s'hi sacrifiquen animals indiscriminadament. L'alcalde ha remarcat, d'altra banda, que en el CAAC de Vilafranca únicament s'aplicarà l'eutanàsia en els supòsits determinats per la llei a què està acollida actualment la gossera de Vilanova i la Geltrú.
Sobre l'actitud d'alguns grups de l'oposició, Joan Ignasi Elena s'ha mostrat especialment dolgut. "M'agradaria saber quin clima hi hauria avui a l'Ajuntament si algun militant o simpatitzant del PSC hagués increpat, insultat o s'hagués abalançat sobre un regidor d'un altre partit al Ple. Ahir gent molt propera, simpatitzants ben coneguts de la CUP ho van fer". Per a l'alcalde, la CUP s'hauria de posicionar sobre això, "és intolerable que fets com aquests no es parin". Així mateix, ha lamentat que CiU es desentengués de la situació de tensió que es va viure: "M'hauria agradat que la nova cap de llista hagués estat al costat de l'alcalde i els regidors del govern. Mentre rebíem insults i crits es feia fotos amb membres d'aquestes entitats. En el cas contrari, jo hauria estat al seu costat".
D'altra banda, Joan Ignasi Elena i la primera tinent d'alcalde i regidora de Participació i Medi Ambient, Iolanda Sánchez, han exposat els motius del traspàs de la gossera municipal al CAAC de la Mancomunitat Penedès-Garraf. D'una banda, la sobresaturació de l'espai ja reclamava de feia temps prendre una decisió. "Si l'aconsellable és que hi hagi tres o quatre gossos per gàbia, a Vilanova en tenim 102 en quinze gàbies", ha explicat Iolanda Sánchez. L'Ajuntament té una proposta de remodelació de la gossera, que suposaria una inversió de 500.000 euros. Per altra part, les destrosses que va patir el centre amb la ventada de finals de gener ha fet que des de llavors l'accés públic estigui tancat per raons de seguretat. Partint d'aquests fets, ha manifestat Joan Ignasi Elena, "la decisió era o fer obres de rehabilitació o traslladar els animals al CAAC de la Mancomunitat".
L'alcalde ha recordat que fa uns anys hi havia previst construir un centre de la Mancomunitat a Vilafranca i un altre a Vilanova. Finalment es van unificar i ampliar els serveis en un de sol i tots els municipis del Penedès i del Garraf, excepte la nostra ciutat, s'hi van anar adherint. Davant la situació en què ara es troba la gossera vilanovina, se'ls ha ofert de traslladar-se al CAAC de Vilafranca. "L'amortització de costos que suposa és evident", ha afirmat l'alcalde. A banda dels 500.000 euros de rehabilitació, les instal·lacions municipals requereixen un manteniment de 300.000 euros anuals. "A més a més, -ha dit- tenim la garantia que allà els animals seran tractats com nosaltres creiem que han de ser tractats".
La regidora Iolanda Sánchez ha afegit que les polítiques municipals d'atenció als animals han d'anar dirigides a evitar els abandonaments de gossos i gats. En aquest sentit, s'ha referit a la promoció de campanyes de bona tinença d'animals, de la implantació del xip identificador i de l'esterilització, per exemple. Per això ha instat els grups defensors dels animals a comprometre's per participar en aquestes accions: "Ajuntament i entitats hem de fer que aquests centres no siguin necessaris. Aquestes són les polítiques de protecció dels animals que cal fer, l'objectiu no és que els animals estiguin en un centre engabiats esperant que algú els adopti". Així mateix, l'alcalde ha manifestat que les entitats "tenen un paper a jugar. Si volen, la porta és oberta per dialogar. El camí a seguir no és el que es va veure ahir".
PUBLICITAT
PUBLICITAT