PUBLICITAT
VNG
22-04-2009 23:19
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Garriga, que té 92 anys, és un dels supervivents del camp de Buchenwald, durant la II Guerra Mundial. En l’acte de presentació, el protagonista va fer una llarga llista d’agraïments a totes les persones que han col·laborat per poder publicar la seva història.
Amb la Biblioteca Museu Víctor Balaguer plena, l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, va agrair la feina a Marcel·lí Garriga per tres motius “perquè ens ajuda a fer memòria, perquè difon valors com la llibertat i la solidaritat i perquè dona a la nostra ciutat un paper en aquesta història”.
El llibre Un vilanoví a Buchenwald narra les vivències de persones deportades i exterminades als camps de concentració nazis que van patir la injustícia de la guerra i el racisme. Aquesta publicació compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, Memorial Democràtic, i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.
A l’acte també hi van ser presents una representació de l’Amical de Mauthausen, i la regidora de Cultura, Isabel Pla, a més d’amics i familiars de Garriga.
En el transcurs de l’acte, abans i després de les intervencions, es van poder veure les fotografies publicades al llibre.
PUBLICITAT
PUBLICITAT