VNG
04-06-2009 22:27
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Mitjançant un mapa de la ciutat que indica les zones de risc, confeccionat en base als avisos i incidències produïdes l’any passat, s’ha encarregat a l’empresa de control de plagues ISS el tractament amb larvicides als embornals i reixes que estan connectades al clavegueram unitari. Aquestes reixes i embornals disposen d’un sifó que produeix retencions d’aigua. Les retencions d’aigua en aquests indrets poden ser focus de cria del mosquit tigre, però com a contrapartida eviten la que la claveguera faci pudor o que hi puguin sortir insectes a l’exterior.
Per aquest motiu el tractament amb larvicides, que es va provar per primera vegada a l’octubre de l’any passat, es veu com la millor opció per al control del mosquit, ja que el producte s’aplica directament a l’aigua retinguda, eliminant així qualsevol larva. El producte té una efectivitat compresa entre les 4 i les 6 setmanes, tot i que la meteorologia pot fer variar aquest temps. Per tant, mentre duri el període de calor, hi ha previst poder repetir el tractament no només en els focus ja detectats, sinó també en els nous punts que puguin sorgir enguany.
PUBLICITAT
PUBLICITAT