VNG
08-06-2009 20:54
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Les integrants del taller La Història a les Nostres Mans van rebre, ahir, un homenatge al Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú. Aquest taller, que està format per una setantena de dones que es reuneixen setmanalment sota el nom Grup de Dones amb Memòria, pretén recuperar la història local a través de les seves vivències, la majoria de les quals queden reflectides en els volums editats de La Memòria del Futur.
En aquest sentit, les integrants del taller, que enguany compleix 10 anys, van rebre un carnet honorífic d’Amigues del Museu del Ferrocarril i dos tiquets pel cremallera de la Vall de Núria. A més, durant l’acte es va projectar un audiovisual que recull diversos testimonis d’aquestes dones a partir dels quals s’ha elaborat el 8è volum de La Memòria del Futur, que es titula Viatges de la memòria: entre fum i carbó.
Tant el llibre com el DVD s’oferiran, el proper curs, a les escoles. A més, les protagonistes també realitzaran visites als centres educatius per explicar les seves vivències i resoldre els dubtes de l’alumnat.
Viatges de la memòria: entre el fum i el carbó explica la relació que es va establir en un moment donat entre el tren i la ciutat, entre una nova manera de viatjar i una nova manera de viure. El llibre recorda la vida de les famílies ferroviàries, dels usuaris i usuàries, en definitiva, del llegat humà del món ferroviari a la vila.
PUBLICITAT
PUBLICITAT