Vegueria del Penedès

VNG

Comencen les obres del segon tram de la rambla de la Pau


VD

30-06-2009 21:30

Les noves característiques de la rambla comportaran canvis de circulació en cinc carrers, així com modificacions en el traçat del bus urbà, a partir del mateix 6 de juliol

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La reforma d’aquesta part de la rambla de la Pau s’ha reservat fins un cop obert de nou el pas sota via de la rambla de Joan Baptista Pirelli. Els canvis de sentit que es produiran a la zona, que són de caràcter definitiu, es realitzaran com a conseqüència de la pèrdua dels laterals de la rambla de la Pau per a la circulació de vehicles després de les obres. La intervenció a la rambla començarà en el tram entre els carrers de Conxita Soler i de l’Àncora, però s’hi permetrà la circulació de vehicles fins que s’hagi finalitzat tota la nova senyalització, prevista per al 8 de juliol.

En concret, els canvis afectaran el carrer de les Canàries, que esdevindrà de sentit muntanya, entre el passeig Marítim i el carrer de l’Àncora; el carrer de les Balears, que anirà en sentit mar, entre el carrer de l’Àncora i el dels Carlets; el carrer dels Boters, pel qual se circularà en sentit mar; el carrer dels Carlets, pel qual s’anirà en sentit Tarragona entre el carrer de les Balears i el del Gas, i el carrer de l’Àncora, que serà de doble sentit de circulació. Aquest fet comportarà que ja no es pugui estacionar al carrer de l’Àncora al costat mar, entre el carrer de les Balears i el de la Sínia de les Vaques.

La reestructuració del trànsit en aquesta zona provocarà també canvis en el recorregut de les línies 1 i 2 del bus urbà. Es crearan dues parades noves per línia, a plaça de la Marina i carrer de Martí Torrents (L1) i a carrer de les Canàries/carrer de la Immaculada Concepció i carrer de les Canàries/passeig Marítim (L2). En el nou circuit, la L1 passarà per carrer de Magdalena Miró, carrer de l’Àncora, carrer de les Balears, carrer dels Carlets, carrer de Martí Torrents i passeig Marítim, per continuar el trajecte habitual. Pel que fa a la L2, en el passeig del Carme a l’alçada de la rambla de la Pau continuarà pel passeig Marítim, farà canvi de sentit a la rotonda per pujar pel carrer de les Canàries, fins al carrer de l’Àncora i continuar el recorregut habitual. Amb tot, en els tres dies que duraran les tasques de senyalització a la zona, del 6 juliol a les 8 h fins al 8 de juliol a les 14 h, l’autobús es desviarà per la rambla de la Pau. Després ja farà el nou recorregut.

ACTUACIÓ A LA RAMBLA DE LA PAU

La reurbanització de la rambla de la Pau inicia la segona fase d’actuació. Paral·lelament als treballs finals del primer tram de la rambla (entre la plaça de Gumà i Ferran fins al carrer del Marquès del Duero/Forn del Vidre) es començarà a actuar en el tram comprès entre el carrer de la Boia/Àncora fins al carrer de Pere Jacas/Conxita Soler.

A partir d’aquí, quedarà per realitzar l’últim tram de la rambla de la Pau, entre el carrer de Pere Jacas/Conxita Soler fins al passeig del Carme/Marítim, previst d’iniciar-se després de la temporada d’estiu. En la part final d’aquest tram, on es troba el monument a Francesc Macià, està previst fer una plaça que serveixi de contrapunt a la plaça de les Neus, com a final i principi de la rambla respectivament.

El projecte preveu modificar el mobiliari urbà i les lluminàries en el tram comprès entre la via del tren i el passeig Marítim.

La reurbanització de la rambla de la Pau es desenvolupa amb els mateixos criteris que la rambla Principal, amb la finalitat d’unificar i donar coherència al conjunt i potenciar aquest eix vertebrador que serveix d’unió entre el Nucli Antic i el barri de Mar, convertint-se en la via per a vianants més important de Vilanova i la Geltrú.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.