PUBLICITAT
COMARCA
24-03-2010 22:42
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Més concretament, l’ICAEN calcula que l’estalvi generat pel canvi d’horari se situarà en uns 8 euros per llar, ja que permetrà reduir un 10,3% el consum en il·luminació. Tot i que les millores tecnològiques han anat reduint el pes de la il·luminació en el total del consum energètic de les llars, fins a situar-lo a l’entorn del 8%, l’estalvi en aquest capítol es pot incrementar mitjançant un ús responsable de l’energia, que es posa en pràctica en mesures com adequar el tipus d’il·luminació a cada necessitat o bé la instal·lació de sistemes electrònics de regulació del consum elèctric.
La diferenciació entre l’horari d’estiu i el d’hivern, que es posa en pràctica a una vuitantena de països de tot el món, es va iniciar l’any 1974 com a mesura d’estalvi davant de l’encariment del petroli i, per tant, de l’energia. Des de l’any 1980, la Comissió Europea es responsabilitza d’harmonitzar els canvis horaris a Europa. Així, l’any 2001, la mateixa Comissió Europea va aprovar una directiva per convertir el canvi d’horari en una pràctica indefinida, ja que diferents estudis oficials han demostrat que els avantatges de la mesura depassen els petits inconvenients i repercussions que podria generar. A Espanya, aquesta norma es renova cada cinc anys.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT